Kali terakhir main nama bapak orang

Zaman kanak-kanak memang menarik untuk kita throw back sebab zaman tu la paling gemilang dan paling tak kisah dengan apa saja tindakan yang dibuat.

Lagi menarik, zaman kanak-kanak kebanyakan kita hampir sama cuma mungkin berbeza mengikut lokasi, masa dan jenis bahasa yang digunakan.

Salah satu benda paling best dimainkan zaman bebudak dulu ialah main nama bapak orang. Tak pun membahan keturunan kawan-kawan.

Ya! Memang permainan tu kurang bermoral kalo diikutkan, tapi yang pasti benda ni WUJUD!

Aku rasa, kali terakhir main nama bapak orang ni zaman aku sekolah rendah dulu.

Usia ketika tu di bawah 12 tahun. Lama jugak tu......

Tu pun bila kawan tu menangis, atau dia tumbuk muka aku, maka permainan tu dihentikan serta-merta.




****
Cumanya pelik sikit zaman sekarang ni, orang TUA pon dah mula mainkan keturunan bapak orang dan nama dia kan????
kanak-kanak
August 6, 2017
0

Comments

Search

Popular Posts

Masa untuk lebihkan bersyukur

Dunia media ternyata menerima pukulan hebat akibat derasnya arus gangg…

Pentingnya ambil tahu hal jiran...

Kejadian kehilangan kanak-kanak semakin hari semakin menjadi-jadi. Ia menjadi…

Masa untuk berhijrah!

Foto Astro AWANI / Shahir Omar Setiap kali kedatangan tahun baharu, maka …

Nikmat jadi orang malas!

Sejak zaman sekolah, kita akan kenal dengan individu yang dilabel sebagai pemal…

Hapuskan usahawan perasuah!

Ketika sambutan ambang tahun baharu 2020 baru-baru ini, ada antara sahab…

Hebat!