Sunday, August 6, 2017

Kali terakhir main nama bapak orang

Zaman kanak-kanak memang menarik untuk kita throw back sebab zaman tu la paling gemilang dan paling tak kisah dengan apa saja tindakan yang dibuat.

Lagi menarik, zaman kanak-kanak kebanyakan kita hampir sama cuma mungkin berbeza mengikut lokasi, masa dan jenis bahasa yang digunakan.

Salah satu benda paling best dimainkan zaman bebudak dulu ialah main nama bapak orang. Tak pun membahan keturunan kawan-kawan.

Ya! Memang permainan tu kurang bermoral kalo diikutkan, tapi yang pasti benda ni WUJUD!

Aku rasa, kali terakhir main nama bapak orang ni zaman aku sekolah rendah dulu.

Usia ketika tu di bawah 12 tahun. Lama jugak tu......

Tu pun bila kawan tu menangis, atau dia tumbuk muka aku, maka permainan tu dihentikan serta-merta.




****
Cumanya pelik sikit zaman sekarang ni, orang TUA pon dah mula mainkan keturunan bapak orang dan nama dia kan????

Sebarang komen amatlah dihargai.