Kali terakhir main nama bapak orang

Zaman kanak-kanak memang menarik untuk kita throw back sebab zaman tu la paling gemilang dan paling tak kisah dengan apa saja tindakan yang dibuat.

Lagi menarik, zaman kanak-kanak kebanyakan kita hampir sama cuma mungkin berbeza mengikut lokasi, masa dan jenis bahasa yang digunakan.

Salah satu benda paling best dimainkan zaman bebudak dulu ialah main nama bapak orang. Tak pun membahan keturunan kawan-kawan.

Ya! Memang permainan tu kurang bermoral kalo diikutkan, tapi yang pasti benda ni WUJUD!

Aku rasa, kali terakhir main nama bapak orang ni zaman aku sekolah rendah dulu.

Usia ketika tu di bawah 12 tahun. Lama jugak tu......

Tu pun bila kawan tu menangis, atau dia tumbuk muka aku, maka permainan tu dihentikan serta-merta.




****
Cumanya pelik sikit zaman sekarang ni, orang TUA pon dah mula mainkan keturunan bapak orang dan nama dia kan????
kanak-kanak
August 6, 2017
0

Comments

NCIGNOW2

Search

Popular Posts

Menghampiri jam ke 2,000 Perintah Kawalan Pergerakan PKP

Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) mula dikuat kuasa pada 18 Mac lalu. Ketika aw…

3 pengalaman pelik jadi bapa di tahun 2020

Tahun 2020 melengkapkan kehidupan aku sebagai bapak selama lebih empat tahun. D…

Jaga sempadan negara bukan time COVID-19 semata-mata

Perkembangan daripada Op Benteng bakal menjadi bualan hangat sebaik saja PKPP (…

Selain kawalan kendiri, seksaan kendiri juga perlu diberi perhatian

Hidup kita perlukan disiplin. Melalui disiplin segala laluan hidup biasanya aka…

Perusahaan bahagia

Ada banyak hari duka, Isnin siku di muka, Selasa muncung bagai menge…

Hebat!