Kali terakhir main nama bapak orang

Zaman kanak-kanak memang menarik untuk kita throw back sebab zaman tu la paling gemilang dan paling tak kisah dengan apa saja tindakan yang dibuat.

Lagi menarik, zaman kanak-kanak kebanyakan kita hampir sama cuma mungkin berbeza mengikut lokasi, masa dan jenis bahasa yang digunakan.

Salah satu benda paling best dimainkan zaman bebudak dulu ialah main nama bapak orang. Tak pun membahan keturunan kawan-kawan.

Ya! Memang permainan tu kurang bermoral kalo diikutkan, tapi yang pasti benda ni WUJUD!

Aku rasa, kali terakhir main nama bapak orang ni zaman aku sekolah rendah dulu.

Usia ketika tu di bawah 12 tahun. Lama jugak tu......

Tu pun bila kawan tu menangis, atau dia tumbuk muka aku, maka permainan tu dihentikan serta-merta.




****
Cumanya pelik sikit zaman sekarang ni, orang TUA pon dah mula mainkan keturunan bapak orang dan nama dia kan????
kanak-kanak
August 6, 2017
0

Comments

NCIGNOW2

Search

Popular Posts

Pengalaman di Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM)

Kata kunci Universiti Pertahanan Nasional Malaysia, UPNM selama ini hanya menda…

Sakit perut yang menyeksakan..

Hari Jumaat yang lalu, 18 Julai 2008. Aku mengalami sakit perut yang dah tahap …

Perusahaan bahagia

Ada banyak hari duka, Isnin siku di muka, Selasa muncung bagai menge…

Apa terjadi kepada jalan utama Kuala Lumpur ketika sambutan ambang 2020?

Maaflah lambat sikit video ni. Proses mengeditnya yang ambil masa lebih sikit…

Upacara mengejar ayam menggunakan teknologi 'dron'

Kalau dah namanya ayam kampung, memang sukar untuk kita bermesra ataupun mendek…

Hebat!