Kali terakhir main nama bapak orang

Zaman kanak-kanak memang menarik untuk kita throw back sebab zaman tu la paling gemilang dan paling tak kisah dengan apa saja tindakan yang dibuat.

Lagi menarik, zaman kanak-kanak kebanyakan kita hampir sama cuma mungkin berbeza mengikut lokasi, masa dan jenis bahasa yang digunakan.

Salah satu benda paling best dimainkan zaman bebudak dulu ialah main nama bapak orang. Tak pun membahan keturunan kawan-kawan.

Ya! Memang permainan tu kurang bermoral kalo diikutkan, tapi yang pasti benda ni WUJUD!

Aku rasa, kali terakhir main nama bapak orang ni zaman aku sekolah rendah dulu.

Usia ketika tu di bawah 12 tahun. Lama jugak tu......

Tu pun bila kawan tu menangis, atau dia tumbuk muka aku, maka permainan tu dihentikan serta-merta.




****
Cumanya pelik sikit zaman sekarang ni, orang TUA pon dah mula mainkan keturunan bapak orang dan nama dia kan????
kanak-kanak
August 6, 2017
0

Comments

Search

Popular Posts

Ini sebab penting yang menyebabkan kita akan mula menabung sebelum bermulanya tahun 2021

Penularan wabak COVID-19 sememangnya memberi kesan besar kepada kebanyakan kita…

Apa maksud Normal Baharu atau Kebiasaan Baharu ?

Sejak Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) bermula pada 18 Mac 2020 yang lalu, keh…

Pengalaman di Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM)

Kata kunci Universiti Pertahanan Nasional Malaysia, UPNM selama ini hanya menda…

Sakit perut yang menyeksakan..

Hari Jumaat yang lalu, 18 Julai 2008. Aku mengalami sakit perut yang dah tahap …

Di mana kepentingan Sidang Kemuncak Copenhagen 2009?

Semalam tamatnya Sidang Kemuncak Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) diCopenhagen, Den…

Hebat!