Saturday, March 15, 2014

Bila Khatib Masjid Sembilang buat hal!

Di kala usaha keras untuk memberikan informasi terkini berkaitan kehilangan pesawat MH 370 di tempat kerja, aku dikejutkan dengan mesej beberapa sahabat kat Penang berkaitan khatib di Masjid Sembilang dalam khutbah jumaat hari ini.

Ramai yang mempersoalkan hal politik yang dikaitkan dengan kejadian kehilangan pesawat MH 370.

Perbuatan biadap oleh seorang yang bertanggungjawab membawa mesej yang baik, membawa mesej peringatan kepada umat Islam setempat ini memang menyebabkan sesiapa pon marah.

Selepas mendalami beberapa isi yang diketengahkan melalui cakap-cakap orang terdekat, tindakan diambil dengan memberi mesej di wall facebook rasmi Masjid Sembilang berkaitan hal ini.

Bagi aku, perbuatan sebegini TIDAK SEHARUSNYA diperlakukan oleh seseorang individu yang dihormati dan dipercayai oleh penganut Islam setempat.

Cukuplah nama umat Islam dah tercemar dengan "usaha alternatif" di media asing hari ni... HOh!

UPDATE:

Tindakan dah diambil ke atas khatib yang bertugas.. Tidak lagi dibenar menjadi khatib atau berceramah di Masjid Sembilang. Terima kasih atas tindakan pantas pihak pengurusan Masjid Sembilang dalam menyelesaikan hal ini. Diharap tiada lagi undangan kepada pak imam atau khatib yang suka membuat tindakan memecahbelahkan umat Islam macam ni...


6 comments

astaghfirullah hal azim..

kenapa lah ramai sangat sekarang ni orang kita taksub politik sampai boleh mempolitikkan perkara yang tak sepatutnya dipolitikkan.

sukar benar nak ubah segelintir individu yang masih 'jumud' fikiran dan tingkah laku.

tindakan yang pantas, hilal !
thumbs up.

sampai dalam khutbah jumat pun nak bawak hal politik semasa.memang tak patut.

WoW! I didn't know you have your own website Hilal...

Sebarang komen amatlah dihargai.