Reunion pertama 2014.

"Bukan senang anak-anak nak balik dan berkumpul beramai-ramai!" Kata abah.

Aku mengakui bahawa ini realiti yang perlu dihadapi kami sekeluarga seusai kami adik-beradik melepasi umur 18tahun bermula 2014.

Namun, tidaklah mustahil untuk kami berkumpul memandangkan hanya aku dan Hizam yang mula bekerja sejak 4 tahun dulu. Aisha n Caca masing-masing masih berusaha meneruskan perjuangan belajar di peringkat pengajian tinggi.

Mak, seperti biasa akan samgat berbahagia dengan kepulangan anak-anaknya. Apa saja makanan kesukaan, akan sedia terhidang.

Kegigihan mak memang aku sendiri kagumi kerana sanggup merempit ke Tesco (yang terletak kurang 2 kilometer dari rumah) untuk mendapatkan bahan mentah. Memang hebat!

Yang abah pulak, kalau kami dah beramai-ramai balik. Semua plan untuk melepak dengan geng kedai kopi dia akan dibatalkan demi meluangkan masa dengan anak-anak.

[caption id="" align="aligncenter" width="640"] Makan2 di KFC[/caption]

Satu benda yang best, kami akan melepak, bersembang sampai 3 pagi kadang-kadang tu.. Tapi skarang ni musim Aisha n Caca dok seronok tengok Running Man. Balik ja, PVR Astro akan dimainkan semula episod yang dah siap diarakamkan sebelum ni.

Tapi, perjumpaan kali pertama ni, melayankan mak yang kempunan makan KFC. Itu yang melayan semuanya.. Lagipun Bella (isteri Hizam) memang boleh layan ja.. Musim-musim mengandung ni.. Hehe
abah
January 6, 2014
1

Comments

  1. Best kan bila dapat kumpul 1 famili. :)

    Rasa bahagia setahun walau sekali setahun berkumpul.

    ReplyDelete

Post a Comment

Sebarang komen amatlah dihargai.

NCIGNOW2

Search

Popular Posts

3 pengalaman pelik jadi bapa di tahun 2020

Tahun 2020 melengkapkan kehidupan aku sebagai bapak selama lebih empat tahun. D…

Selain kawalan kendiri, seksaan kendiri juga perlu diberi perhatian

Hidup kita perlukan disiplin. Melalui disiplin segala laluan hidup biasanya aka…

Perusahaan bahagia

Ada banyak hari duka, Isnin siku di muka, Selasa muncung bagai menge…

Jaga sempadan negara bukan time COVID-19 semata-mata

Perkembangan daripada Op Benteng bakal menjadi bualan hangat sebaik saja PKPP (…

Menghampiri jam ke 2,000 Perintah Kawalan Pergerakan PKP

Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) mula dikuat kuasa pada 18 Mac lalu. Ketika aw…

Hebat!