Lelaki BAIK kat #Kolumpo

Katakan saja anda hidup di bandar,
Dan anda adalah LELAKI,
Persepsi sekeliliing pasti serong!

Mereka akan berkata:
"Eleh, poyo innocent pulak budak ni!"
"Ada ka lelaki TERUNA macam ko lagi?"

Lelaki baik akan ada di mana-mana,
Kalau di bandar, ramai yang mula hidup dalam kekeliruan,
Keliru dek kehebatan orang bandar,
Ada juga yang cukup hebat untuk membawa diri,
Membawa maruah ke sana ke mari,
Tanpa sedikit pun memalukan diri,

Bila cakap soal perempuan, lelaki baik lebih keliru,
Tak suka yang haru biru,
Mahu yang baik sama sepertinya.

Namun kesian,
Ramai di kalangan lelaki baik ini mindanya belum cukup terbuka
Masih suci tidak terlihat kekotoran dunia
Maafkan mereka....

20131211-112450.jpg
Karya
December 11, 2013
0

Comments

Search

Popular Posts

Rasis / Racist: Apa, Siapa dan Banyak mana?

Isu perkauman kini semkin hari semakin panas. Bila mana yang Melayu nak pertaha…

Pengalaman di Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM)

Kata kunci Universiti Pertahanan Nasional Malaysia, UPNM selama ini hanya menda…

3 jenis tindakan yang mendatangkan bahagia di masa hadapan

Sejak dua menjak ni, semakin ramai yang ditemui mengalami masalah kurang bahagi…

Tip kurangkan anak tengok gajet!

Bila dah jadi bapak, banyak perkara perlu kita beri perhatian. Nak cari duit …

Nikmat jadi orang malas!

Sejak zaman sekolah, kita akan kenal dengan individu yang dilabel sebagai pemal…