Roti Teloq Korea

Sememangnya mendapatkan makanan halal di Korea bukanlah satu perkara yang mudah.

Namun demikian, alternatif yang boleh digunapakai tatkala situasi sebegini ialah mengelakkan makanan yang bersifat daging.

Jadi, makanan ala-ala muffin yang ber"lauk"kan telur menjadi sedap yang teramat sangat!

Muffin telur atau aku panggilkan sebagai "roti teloq" ni memang makanan jalanan yang enak dan patut dicuba bagi sesiapa yang melancong ke Seoul.

Harganya sekitar 1,000 won hingga 2,ooo won saja. (kalau ditukarkan kepada wang ringgit semestinya sekitar RM3 hingga RM6 sebijik).

Makan hangat-hangat di samping cuaca sekitar 10 darjah celcius, memang menaikkan nafsu makan.


Untitled
Ini kedai jualan "Roti Teloq" tu.


Untitled
Hidangan untuk menarik pelanggan.


Untitled
Ni pulak acuan yang membentuk "roti teloq" tadi.



Dan sememangnya bisnes roti teloq ni meyakinkan sebab nak buat dia tak la susah. Tapi membahagiakan manusia yang berjalan-jalan di sekitar anda.


Bisnes Roti Telur
November 9, 2013
2

Comments

  1. Jauh betul tuan pergi makan roti telur. Kesian mamak kat malaysia ni haha

    ReplyDelete

Post a Comment

Sebarang komen amatlah dihargai.

Search

Popular Posts

Rasis / Racist: Apa, Siapa dan Banyak mana?

Isu perkauman kini semkin hari semakin panas. Bila mana yang Melayu nak pertaha…

Pengalaman di Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM)

Kata kunci Universiti Pertahanan Nasional Malaysia, UPNM selama ini hanya menda…

3 jenis tindakan yang mendatangkan bahagia di masa hadapan

Sejak dua menjak ni, semakin ramai yang ditemui mengalami masalah kurang bahagi…

Tip kurangkan anak tengok gajet!

Bila dah jadi bapak, banyak perkara perlu kita beri perhatian. Nak cari duit …

Nikmat jadi orang malas!

Sejak zaman sekolah, kita akan kenal dengan individu yang dilabel sebagai pemal…