Roti Teloq Korea

Sememangnya mendapatkan makanan halal di Korea bukanlah satu perkara yang mudah.

Namun demikian, alternatif yang boleh digunapakai tatkala situasi sebegini ialah mengelakkan makanan yang bersifat daging.

Jadi, makanan ala-ala muffin yang ber"lauk"kan telur menjadi sedap yang teramat sangat!

Muffin telur atau aku panggilkan sebagai "roti teloq" ni memang makanan jalanan yang enak dan patut dicuba bagi sesiapa yang melancong ke Seoul.

Harganya sekitar 1,000 won hingga 2,ooo won saja. (kalau ditukarkan kepada wang ringgit semestinya sekitar RM3 hingga RM6 sebijik).

Makan hangat-hangat di samping cuaca sekitar 10 darjah celcius, memang menaikkan nafsu makan.


Untitled
Ini kedai jualan "Roti Teloq" tu.


Untitled
Hidangan untuk menarik pelanggan.


Untitled
Ni pulak acuan yang membentuk "roti teloq" tadi.



Dan sememangnya bisnes roti teloq ni meyakinkan sebab nak buat dia tak la susah. Tapi membahagiakan manusia yang berjalan-jalan di sekitar anda.


Bisnes Roti Telur
November 9, 2013
2

Comments

  1. Jauh betul tuan pergi makan roti telur. Kesian mamak kat malaysia ni haha

    ReplyDelete

Post a Comment

Sebarang komen amatlah dihargai.

NCIGNOW2

Search

Popular Posts

Pengalaman di Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM)

Kata kunci Universiti Pertahanan Nasional Malaysia, UPNM selama ini hanya menda…

Sakit perut yang menyeksakan..

Hari Jumaat yang lalu, 18 Julai 2008. Aku mengalami sakit perut yang dah tahap …

Perusahaan bahagia

Ada banyak hari duka, Isnin siku di muka, Selasa muncung bagai menge…

Apa terjadi kepada jalan utama Kuala Lumpur ketika sambutan ambang 2020?

Maaflah lambat sikit video ni. Proses mengeditnya yang ambil masa lebih sikit…

Upacara mengejar ayam menggunakan teknologi 'dron'

Kalau dah namanya ayam kampung, memang sukar untuk kita bermesra ataupun mendek…

Hebat!