Dosa tak balik beraya.

Ini bukan perbincangan tentang dosa yang dikenakan Tuhan... Ini rasa berdosa ke atas diri sendiri.

Tak balik raya disebabkan BELAJAR boleh dimaafkan kerna itu perjuangan menuntut ilmu.

Tak balik raya disebabkan kerja shift.. Masih boleh dimaafkan.. Cuti di hari selepasnya boleh juga menjenguk keluarga.


Mangsa KORBAN...

Tak balik raya sebab cuti hg sehari saja??? Tiket smua habis... Itu keji!

Sekeji-keji perbuatan kerna ia boleh dianggap perbuatan SENGAJA akibat pengurusan hidup yg tidak cukup bijak. Lainlah kalau hidup kamu tu dah tiada mak bapak mungkin boleh dimaafkan.

 

** Pulanglah beraya sementara mak pak masih ada.. Jangan sampai dah xdak nanti, baru hang nak meratap kat kubur memang dah TAK GUNA!

Jadi, disebabkan dosa itu, pilihlah jalan terbaik. Maka jalan terbaik untuk aku, takyah p mana-mana.. Duduk rumah, zikir terapi saja...
dosa tak balik raya
October 16, 2013
2

Comments

  1. Balik ooi! jangan tak balik..memang patut sangat balik kalau ibubapa masih ada. Balik ler walaupun sekadar untuk menatap muka ibu 10 minit.

    ReplyDelete

Post a Comment

Sebarang komen amatlah dihargai.

Search

Popular Posts

Rasis / Racist: Apa, Siapa dan Banyak mana?

Isu perkauman kini semkin hari semakin panas. Bila mana yang Melayu nak pertaha…

3 jenis tindakan yang mendatangkan bahagia di masa hadapan

Sejak dua menjak ni, semakin ramai yang ditemui mengalami masalah kurang bahagi…

Pengalaman di Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM)

Kata kunci Universiti Pertahanan Nasional Malaysia, UPNM selama ini hanya menda…

Tip kurangkan anak tengok gajet!

Bila dah jadi bapak, banyak perkara perlu kita beri perhatian. Nak cari duit …

Di mana kepentingan Sidang Kemuncak Copenhagen 2009?

Semalam tamatnya Sidang Kemuncak Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) diCopenhagen, Den…