Kenangan yang takkan hilang.

"Saat yang bahagia datang sekejap saja" dan begitulah antara bait lirik lagu ciptaan Tan Sri P. Ramlee yang dinyanyikan secara duet bersama Puan Sri Saloma.

Disebabkan saat indah yang sekejap itulah biasanya melekat di pemikiran yang mahukan perkara yang enak dan sedap.

Justeru itu, salah satu kaedah merekodkan detik indah itu ialah melalui foto dan juga tulisan yang boleh mengingatkan semula kejadian indah itu.


Namun, tak semua perkara akan kekal di muka bumi ini.

Generasi baru akan lahir, kemajuan diperlukan untuk penciptaan tamadun yang lebih hebat.

Kenangan yang ada akan lekat dan terus semai di minda selagi tiada unsur nyanyuk datang.

Sebab itulah kebanyakan kejadian mahupun perkara indah akan terus diingati walaupun yang tinggal hanyalah memori.

Lebih menarik lagi, ada artifak yang disimpan sebagai ingatan.

**aku hanyalah insan sentimental melampau.. 
detik
July 8, 2013
1

Comments

  1. kenangan masa kecik2 mmg sukar untuk dilupakan, masa tu memang tak ada masalah langsung, tahu nak seronok je kan

    ReplyDelete

Post a Comment

Sebarang komen amatlah dihargai.

Hebat!

Search

Popular Posts

Raya yang laju dan menderu....

Sawang yang terkumpul di blog ni semakin membimbangkan.  Terdapat banyak pos…

Upacara mengejar ayam menggunakan teknologi 'dron'

Kalau dah namanya ayam kampung, memang sukar untuk kita bermesra ataupun mendek…

Pertahankan keamanan yang kita ada!

Kisah kematian dua beranak ketika cuba merentas sempadan Mexico - Amerika Sya…

Maksud sebenar “belajar pandai-pandai supaya hidup senang”

Sejak kecil, kita kerap kali dipesan oleh mak bapa tentang kepentingan untuk be…