Kenangan yang takkan hilang.

"Saat yang bahagia datang sekejap saja" dan begitulah antara bait lirik lagu ciptaan Tan Sri P. Ramlee yang dinyanyikan secara duet bersama Puan Sri Saloma.

Disebabkan saat indah yang sekejap itulah biasanya melekat di pemikiran yang mahukan perkara yang enak dan sedap.

Justeru itu, salah satu kaedah merekodkan detik indah itu ialah melalui foto dan juga tulisan yang boleh mengingatkan semula kejadian indah itu.


Namun, tak semua perkara akan kekal di muka bumi ini.

Generasi baru akan lahir, kemajuan diperlukan untuk penciptaan tamadun yang lebih hebat.

Kenangan yang ada akan lekat dan terus semai di minda selagi tiada unsur nyanyuk datang.

Sebab itulah kebanyakan kejadian mahupun perkara indah akan terus diingati walaupun yang tinggal hanyalah memori.

Lebih menarik lagi, ada artifak yang disimpan sebagai ingatan.

**aku hanyalah insan sentimental melampau.. 
detik
July 8, 2013
1

Comments

  1. kenangan masa kecik2 mmg sukar untuk dilupakan, masa tu memang tak ada masalah langsung, tahu nak seronok je kan

    ReplyDelete

Post a Comment

Sebarang komen amatlah dihargai.

Search

Popular Posts

Masa untuk berhijrah!

Foto Astro AWANI / Shahir Omar Setiap kali kedatangan tahun baharu, maka …

Masa untuk lebihkan bersyukur

Dunia media ternyata menerima pukulan hebat akibat derasnya arus gangg…

Upacara mengejar ayam menggunakan teknologi 'dron'

Kalau dah namanya ayam kampung, memang sukar untuk kita bermesra ataupun mendek…

Apa terjadi kepada jalan utama Kuala Lumpur ketika sambutan ambang 2020?

Maaflah lambat sikit video ni. Proses mengeditnya yang ambil masa lebih sikit…

Pentingnya ambil tahu hal jiran...

Kejadian kehilangan kanak-kanak semakin hari semakin menjadi-jadi. Ia menjadi…

Hebat!