Memerang Heran.




Kredit gambar FB Suhaimi Sulaiman

"Awat hang bawak kereta macam memerang heran??" Tanya abah kat aku.

Aku pon tanya balik "memerang heran tu apa abah??"

"Laa... Kan kat Samagagah, bila memerang tu keluaq ja dari sungai, depa punya tengkuk panjang ja, semacam heran dengan keadaan sekeliling." Jawab abah.

Aku pon gelak macam nak gila bila sedar aku pandi kereta dalam keadaan tengkuk keras seolah-olah tak dapat nak mengagak bumper depan kereta muat untuk melepasi dinding.

Jadi, jangan bawak kereta melangut sangat muka tu.

Seolah-olah memerang heran.. Hahaha..

**Nota kaki: heran=hairan
Gila
June 1, 2013
6

Comments

  1. hahaha.. ok.... first time dengar memerang heran.. hahaha...
    heran heran...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaha!!! tapi realitinya banyak memerang heran yg drive keta...ahaha

      Delete
  2. Menatang nih kalau dia gagau ikan dalam bendang habih jahanam pokok padi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. oo yaka??? aku ingt dia kat sungai ja.. :D

      Delete
  3. Heran sey baca cerita ni..haha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. heran tapi dah ada info sket dah kan?? :D

      Delete

Post a Comment

Sebarang komen amatlah dihargai.

Hebat!

Search

Popular Posts

Raya yang laju dan menderu....

Sawang yang terkumpul di blog ni semakin membimbangkan.  Terdapat banyak pos…

Upacara mengejar ayam menggunakan teknologi 'dron'

Kalau dah namanya ayam kampung, memang sukar untuk kita bermesra ataupun mendek…

Pertahankan keamanan yang kita ada!

Kisah kematian dua beranak ketika cuba merentas sempadan Mexico - Amerika Sya…

Belajarlah daripada Spiderman!

Filem terbaru keluaran Marvel Studios, Spiderman: Far from Home merupakan filem…