Memerang Heran.




Kredit gambar FB Suhaimi Sulaiman

"Awat hang bawak kereta macam memerang heran??" Tanya abah kat aku.

Aku pon tanya balik "memerang heran tu apa abah??"

"Laa... Kan kat Samagagah, bila memerang tu keluaq ja dari sungai, depa punya tengkuk panjang ja, semacam heran dengan keadaan sekeliling." Jawab abah.

Aku pon gelak macam nak gila bila sedar aku pandi kereta dalam keadaan tengkuk keras seolah-olah tak dapat nak mengagak bumper depan kereta muat untuk melepasi dinding.

Jadi, jangan bawak kereta melangut sangat muka tu.

Seolah-olah memerang heran.. Hahaha..

**Nota kaki: heran=hairan
Gila
June 1, 2013
6

Comments

  1. hahaha.. ok.... first time dengar memerang heran.. hahaha...
    heran heran...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaha!!! tapi realitinya banyak memerang heran yg drive keta...ahaha

      Delete
  2. Menatang nih kalau dia gagau ikan dalam bendang habih jahanam pokok padi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. oo yaka??? aku ingt dia kat sungai ja.. :D

      Delete
  3. Heran sey baca cerita ni..haha..

    ReplyDelete

Post a Comment

Sebarang komen amatlah dihargai.

Search

Popular Posts

Perusahaan bahagia

Ada banyak hari duka, Isnin siku di muka, Selasa muncung bagai menge…

Jaga sempadan negara bukan time COVID-19 semata-mata

Perkembangan daripada Op Benteng bakal menjadi bualan hangat sebaik saja PKPP (…

3 pengalaman pelik jadi bapa di tahun 2020

Tahun 2020 melengkapkan kehidupan aku sebagai bapak selama lebih empat tahun. D…

Selain kawalan kendiri, seksaan kendiri juga perlu diberi perhatian

Hidup kita perlukan disiplin. Melalui disiplin segala laluan hidup biasanya aka…

Masa untuk berhijrah!

Foto Astro AWANI / Shahir Omar Setiap kali kedatangan tahun baharu, maka …

Hebat!