Saturday, June 1, 2013

Memerang Heran.




Kredit gambar FB Suhaimi Sulaiman

"Awat hang bawak kereta macam memerang heran??" Tanya abah kat aku.

Aku pon tanya balik "memerang heran tu apa abah??"

"Laa... Kan kat Samagagah, bila memerang tu keluaq ja dari sungai, depa punya tengkuk panjang ja, semacam heran dengan keadaan sekeliling." Jawab abah.

Aku pon gelak macam nak gila bila sedar aku pandi kereta dalam keadaan tengkuk keras seolah-olah tak dapat nak mengagak bumper depan kereta muat untuk melepasi dinding.

Jadi, jangan bawak kereta melangut sangat muka tu.

Seolah-olah memerang heran.. Hahaha..

**Nota kaki: heran=hairan

6 comments

hahaha.. ok.... first time dengar memerang heran.. hahaha...
heran heran...

Menatang nih kalau dia gagau ikan dalam bendang habih jahanam pokok padi...

Heran sey baca cerita ni..haha..

hahahaha!!! tapi realitinya banyak memerang heran yg drive keta...ahaha

oo yaka??? aku ingt dia kat sungai ja.. :D

heran tapi dah ada info sket dah kan?? :D

Sebarang komen amatlah dihargai.