Memerang Heran.




Kredit gambar FB Suhaimi Sulaiman

"Awat hang bawak kereta macam memerang heran??" Tanya abah kat aku.

Aku pon tanya balik "memerang heran tu apa abah??"

"Laa... Kan kat Samagagah, bila memerang tu keluaq ja dari sungai, depa punya tengkuk panjang ja, semacam heran dengan keadaan sekeliling." Jawab abah.

Aku pon gelak macam nak gila bila sedar aku pandi kereta dalam keadaan tengkuk keras seolah-olah tak dapat nak mengagak bumper depan kereta muat untuk melepasi dinding.

Jadi, jangan bawak kereta melangut sangat muka tu.

Seolah-olah memerang heran.. Hahaha..

**Nota kaki: heran=hairan
Gila
June 1, 2013
6

Comments

  1. hahaha.. ok.... first time dengar memerang heran.. hahaha...
    heran heran...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaha!!! tapi realitinya banyak memerang heran yg drive keta...ahaha

      Delete
  2. Menatang nih kalau dia gagau ikan dalam bendang habih jahanam pokok padi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. oo yaka??? aku ingt dia kat sungai ja.. :D

      Delete
  3. Heran sey baca cerita ni..haha..

    ReplyDelete

Post a Comment

Sebarang komen amatlah dihargai.

Search

Popular Posts

Masa untuk berhijrah!

Foto Astro AWANI / Shahir Omar Setiap kali kedatangan tahun baharu, maka …

Masa untuk lebihkan bersyukur

Dunia media ternyata menerima pukulan hebat akibat derasnya arus gangg…

Upacara mengejar ayam menggunakan teknologi 'dron'

Kalau dah namanya ayam kampung, memang sukar untuk kita bermesra ataupun mendek…

Pentingnya ambil tahu hal jiran...

Kejadian kehilangan kanak-kanak semakin hari semakin menjadi-jadi. Ia menjadi…

Kisah bunga Refflesia di Pahang

Hampir semua rakyat Malaysia tahu bahawa bunga paling besar di du…

Hebat!