KePANDAIan zaman baru!

Aku berada pada persekitaran orang PANDAI sejak zaman skolah dan orang PANDAI ni memang dikagumi masyarakat daerah asal mereka.

Jenis PANDAI yang banyak diberi perhatian oraang ramai sekarang ialah PANDAI akademik, PANDAI cakap, PANDAI isu-isu semasa dan segala jenis PANDAI di muka bumi ni.

Nak PANDAI, kena banyak makan buah! 


Salah satu masalah utama orang PANDAI ni ialah mereka ini selalunya gagal untuk gunakan unsur "manusia" yang ada dalam diri.

Sense of humanity jarang wujud, mungkin akibat usaha yang lebih diletakkan untuk menjadikan diri mereka PANDAI seperti membaca buku dan berkawan dengan orang-orang yang sePANDAI di kalangan dia saja.

Bagi aku, zaman sekarang orang dah berubah. Orang tak mau lagi unsur PANDAI akademik mahupun PANDAI teknikal semata-mata kerana manusia kini lebih mudah berhubung.

Justeru itu, nilai kemanusiaan dan kemahiran hubungan sosial perlu selari debgan kePANDAIan akademik dan teknikal tadi.

Adakah anda PANDAI??
akademik
June 13, 2013
1

Comments

  1. Kena jadi pandai supaya tidak memandai-mandai.. hehehe ;)

    ReplyDelete

Post a Comment

Sebarang komen amatlah dihargai.

NCIGNOW2

Search

Popular Posts

Perusahaan bahagia

Ada banyak hari duka, Isnin siku di muka, Selasa muncung bagai menge…

Masa untuk berhijrah!

Foto Astro AWANI / Shahir Omar Setiap kali kedatangan tahun baharu, maka …

Tip kurangkan anak tengok gajet!

Bila dah jadi bapak, banyak perkara perlu kita beri perhatian. Nak cari duit …

Apa maksud Normal Baharu atau Kebiasaan Baharu ?

Sejak Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) bermula pada 18 Mac 2020 yang lalu, keh…

Kalau hidup ni manis sepanjang jalan pun tak sedap jugak!

Kehadiran tahun 2020 memang sangat mengujakan! Ya la, angka 2020 ni merup…

Hebat!