Kaedah terbaik menonton BINATANG!

Selalunya, sesi menonton binatang boleh dijalankan apabila kita pergi melawat zoo di mana haiwan ditempatkan di sebuah kurungan untuk ditatap pengunjung yang hadir.

Akan tetapi, banyak kes seksaan binatang terjadi apabila kurungan yang dibuat tidak selesa dan cukup "enak" untuk didiami binatang.

Justeru itu satu cadangan diwujudkan di mana haiwan dibiar bebas di persekitaran mereka dan pelawat yang mahu melihat sendiri haiwan liar, dikurung demi keselamatan.

Idea ini aku anggapkan sebagai bagus dan praktikal sepertimana idea menonton ikan jerung di lautan.


idea baru
June 24, 2013
4

Comments

  1. thrill gilaahhh oi kalau mcm nih!
    baru syok

    ReplyDelete
  2. Macam ni baru best.. Asyik binatang je yg kena kurung.. Sekali sekala biar manusia pulak rasa kena kurung dalam sangkar.. Hehe

    ReplyDelete
  3. alamak, camane nak keluar dr sangkar tu? kena halau binatang2 tu duilu kot :p

    tp mmg kelainan sungguh cara ni. ada bran....

    ReplyDelete

Post a Comment

Sebarang komen amatlah dihargai.

NCIGNOW2

Search

Popular Posts

Pengalaman di Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM)

Kata kunci Universiti Pertahanan Nasional Malaysia, UPNM selama ini hanya menda…

Menghampiri jam ke 2,000 Perintah Kawalan Pergerakan PKP

Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) mula dikuat kuasa pada 18 Mac lalu. Ketika aw…

Perusahaan bahagia

Ada banyak hari duka, Isnin siku di muka, Selasa muncung bagai menge…

Hapuskan usahawan perasuah!

Ketika sambutan ambang tahun baharu 2020 baru-baru ini, ada antara sahab…

Kalau hidup ni manis sepanjang jalan pun tak sedap jugak!

Kehadiran tahun 2020 memang sangat mengujakan! Ya la, angka 2020 ni merup…

Hebat!