Kaedah terbaik menonton BINATANG!

Selalunya, sesi menonton binatang boleh dijalankan apabila kita pergi melawat zoo di mana haiwan ditempatkan di sebuah kurungan untuk ditatap pengunjung yang hadir.

Akan tetapi, banyak kes seksaan binatang terjadi apabila kurungan yang dibuat tidak selesa dan cukup "enak" untuk didiami binatang.

Justeru itu satu cadangan diwujudkan di mana haiwan dibiar bebas di persekitaran mereka dan pelawat yang mahu melihat sendiri haiwan liar, dikurung demi keselamatan.

Idea ini aku anggapkan sebagai bagus dan praktikal sepertimana idea menonton ikan jerung di lautan.


idea baru
June 24, 2013
4

Comments

  1. thrill gilaahhh oi kalau mcm nih!
    baru syok

    ReplyDelete
  2. Macam ni baru best.. Asyik binatang je yg kena kurung.. Sekali sekala biar manusia pulak rasa kena kurung dalam sangkar.. Hehe

    ReplyDelete
  3. alamak, camane nak keluar dr sangkar tu? kena halau binatang2 tu duilu kot :p

    tp mmg kelainan sungguh cara ni. ada bran....

    ReplyDelete

Post a Comment

Sebarang komen amatlah dihargai.

Search

Popular Posts

Masa untuk lebihkan bersyukur

Dunia media ternyata menerima pukulan hebat akibat derasnya arus gangg…

Masa untuk berhijrah!

Foto Astro AWANI / Shahir Omar Setiap kali kedatangan tahun baharu, maka …

Upacara mengejar ayam menggunakan teknologi 'dron'

Kalau dah namanya ayam kampung, memang sukar untuk kita bermesra ataupun mendek…

Apa terjadi kepada jalan utama Kuala Lumpur ketika sambutan ambang 2020?

Maaflah lambat sikit video ni. Proses mengeditnya yang ambil masa lebih sikit…

Pentingnya ambil tahu hal jiran...

Kejadian kehilangan kanak-kanak semakin hari semakin menjadi-jadi. Ia menjadi…

Hebat!