Kaedah terbaik menonton BINATANG!

Selalunya, sesi menonton binatang boleh dijalankan apabila kita pergi melawat zoo di mana haiwan ditempatkan di sebuah kurungan untuk ditatap pengunjung yang hadir.

Akan tetapi, banyak kes seksaan binatang terjadi apabila kurungan yang dibuat tidak selesa dan cukup "enak" untuk didiami binatang.

Justeru itu satu cadangan diwujudkan di mana haiwan dibiar bebas di persekitaran mereka dan pelawat yang mahu melihat sendiri haiwan liar, dikurung demi keselamatan.

Idea ini aku anggapkan sebagai bagus dan praktikal sepertimana idea menonton ikan jerung di lautan.


idea baru
June 24, 2013
4

Comments

  1. thrill gilaahhh oi kalau mcm nih!
    baru syok

    ReplyDelete
  2. Macam ni baru best.. Asyik binatang je yg kena kurung.. Sekali sekala biar manusia pulak rasa kena kurung dalam sangkar.. Hehe

    ReplyDelete
  3. alamak, camane nak keluar dr sangkar tu? kena halau binatang2 tu duilu kot :p

    tp mmg kelainan sungguh cara ni. ada bran....

    ReplyDelete

Post a Comment

Sebarang komen amatlah dihargai.

Search

Popular Posts

Upacara mengejar ayam menggunakan teknologi 'dron'

Kalau dah namanya ayam kampung, memang sukar untuk kita bermesra ataupun mendek…

Nikmat jadi orang malas!

Sejak zaman sekolah, kita akan kenal dengan individu yang dilabel sebagai pemal…

Maksud sebenar “belajar pandai-pandai supaya hidup senang”

Sejak kecil, kita kerap kali dipesan oleh mak bapa tentang kepentingan untuk be…

Kalau takda pasukan, kita gerak dulu !

Saya masih ingat kali pertama berjumpa dengan manusia penuh…

Pentingnya ambil tahu hal jiran...

Kejadian kehilangan kanak-kanak semakin hari semakin menjadi-jadi. Ia menjadi…

Hebat!