Kaedah terbaik menonton BINATANG!

Selalunya, sesi menonton binatang boleh dijalankan apabila kita pergi melawat zoo di mana haiwan ditempatkan di sebuah kurungan untuk ditatap pengunjung yang hadir.

Akan tetapi, banyak kes seksaan binatang terjadi apabila kurungan yang dibuat tidak selesa dan cukup "enak" untuk didiami binatang.

Justeru itu satu cadangan diwujudkan di mana haiwan dibiar bebas di persekitaran mereka dan pelawat yang mahu melihat sendiri haiwan liar, dikurung demi keselamatan.

Idea ini aku anggapkan sebagai bagus dan praktikal sepertimana idea menonton ikan jerung di lautan.


idea baru
June 24, 2013
4

Comments

  1. thrill gilaahhh oi kalau mcm nih!
    baru syok

    ReplyDelete
  2. Macam ni baru best.. Asyik binatang je yg kena kurung.. Sekali sekala biar manusia pulak rasa kena kurung dalam sangkar.. Hehe

    ReplyDelete
  3. alamak, camane nak keluar dr sangkar tu? kena halau binatang2 tu duilu kot :p

    tp mmg kelainan sungguh cara ni. ada bran....

    ReplyDelete

Post a Comment

Sebarang komen amatlah dihargai.

NCIGNOW2

Search

Popular Posts

Jaga sempadan negara bukan time COVID-19 semata-mata

Perkembangan daripada Op Benteng bakal menjadi bualan hangat sebaik saja PKPP (…

3 pengalaman pelik jadi bapa di tahun 2020

Tahun 2020 melengkapkan kehidupan aku sebagai bapak selama lebih empat tahun. D…

Perusahaan bahagia

Ada banyak hari duka, Isnin siku di muka, Selasa muncung bagai menge…

Selain kawalan kendiri, seksaan kendiri juga perlu diberi perhatian

Hidup kita perlukan disiplin. Melalui disiplin segala laluan hidup biasanya aka…

Menghampiri jam ke 2,000 Perintah Kawalan Pergerakan PKP

Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) mula dikuat kuasa pada 18 Mac lalu. Ketika aw…

Hebat!