Kaedah terbaik menonton BINATANG!

Selalunya, sesi menonton binatang boleh dijalankan apabila kita pergi melawat zoo di mana haiwan ditempatkan di sebuah kurungan untuk ditatap pengunjung yang hadir.

Akan tetapi, banyak kes seksaan binatang terjadi apabila kurungan yang dibuat tidak selesa dan cukup "enak" untuk didiami binatang.

Justeru itu satu cadangan diwujudkan di mana haiwan dibiar bebas di persekitaran mereka dan pelawat yang mahu melihat sendiri haiwan liar, dikurung demi keselamatan.

Idea ini aku anggapkan sebagai bagus dan praktikal sepertimana idea menonton ikan jerung di lautan.


idea baru
June 24, 2013
4

Comments

  1. thrill gilaahhh oi kalau mcm nih!
    baru syok

    ReplyDelete
  2. Macam ni baru best.. Asyik binatang je yg kena kurung.. Sekali sekala biar manusia pulak rasa kena kurung dalam sangkar.. Hehe

    ReplyDelete
  3. alamak, camane nak keluar dr sangkar tu? kena halau binatang2 tu duilu kot :p

    tp mmg kelainan sungguh cara ni. ada bran....

    ReplyDelete

Post a Comment

Sebarang komen amatlah dihargai.

Search

Popular Posts

Rasis / Racist: Apa, Siapa dan Banyak mana?

Isu perkauman kini semkin hari semakin panas. Bila mana yang Melayu nak pertaha…

3 jenis tindakan yang mendatangkan bahagia di masa hadapan

Sejak dua menjak ni, semakin ramai yang ditemui mengalami masalah kurang bahagi…

Pertahankan keamanan yang kita ada!

Kisah kematian dua beranak ketika cuba merentas sempadan Mexico - Amerika Sya…

Maksud sebenar “belajar pandai-pandai supaya hidup senang”

Sejak kecil, kita kerap kali dipesan oleh mak bapa tentang kepentingan untuk be…

Nikmat jadi orang malas!

Sejak zaman sekolah, kita akan kenal dengan individu yang dilabel sebagai pemal…