Sunday, June 23, 2013

Jangan biar MAK anda menjerit!!!

Tadi aku sempat nengok (melalui FB) kisah Botol Kicap yang pecah di umah kak Kujie yang pecah buat kali ke 2 berturut-turut.

Yang kak Kujie ni dia dok spekulasikan Hantu dalam Botol Kicap plak.. :p

Dah tu, aku pon komen la, kalau dulu kejadian sama berlaku, semestinya jeritan dari mak aku akan memenuhi ruang gegendang telinga dengan kejadian yang mungkin sengaja dan mungkin juga tak sengaja.

Akan tetapi, isu JERITAN SEORANG MAK, itu yang aku katakan sudah melalui evolusi baru.

Kalau dulu, mak mungkin boleh jerit menggunakan suara yang maha kuat dan dahsyat.

Kini, mak boleh juga jerit melalui akaun Facebooknya.



Seperti biasa, sebagai anak, kita kena sentiasa faham bahawa stalker terhebat untuk akaun media sosial kita ialah mak dan bapak kita.

Justeru itu, kita pon kena la rajin stalk mak pak kita untuk mengetahui perkembangan terkini (dalam jiwa mereka) dan sebagai anak yang berada di perantauan macam aku, semestinya dari sini, aku boleh dapat agak takat rindu mak dan bapak aku.

Jadi, jangan biarkan mak pak anda menjerit di FB! :D

8 comments

wow..!!! ada hantu botol kicap...

selalu stalk fb dan twitter anak-anak secara diam-diam.

hahah nyaris mak ngan pak xpandai pakai fb

Mama dyh tahu password fb..
Mmg xde rahsia..
Segala private msg pun dia boleh Baca..

Mama dyh tahu password fb..
Mmg xde rahsia..
Segala private msg pun dia boleh Baca..

mak gua memang suka jerit-jerit ni. haha

nasib mak ana tak pandai guna fb..

Sebarang komen amatlah dihargai.