Jangan biar MAK anda menjerit!!!

Tadi aku sempat nengok (melalui FB) kisah Botol Kicap yang pecah di umah kak Kujie yang pecah buat kali ke 2 berturut-turut.

Yang kak Kujie ni dia dok spekulasikan Hantu dalam Botol Kicap plak.. :p

Dah tu, aku pon komen la, kalau dulu kejadian sama berlaku, semestinya jeritan dari mak aku akan memenuhi ruang gegendang telinga dengan kejadian yang mungkin sengaja dan mungkin juga tak sengaja.

Akan tetapi, isu JERITAN SEORANG MAK, itu yang aku katakan sudah melalui evolusi baru.

Kalau dulu, mak mungkin boleh jerit menggunakan suara yang maha kuat dan dahsyat.

Kini, mak boleh juga jerit melalui akaun Facebooknya.



Seperti biasa, sebagai anak, kita kena sentiasa faham bahawa stalker terhebat untuk akaun media sosial kita ialah mak dan bapak kita.

Justeru itu, kita pon kena la rajin stalk mak pak kita untuk mengetahui perkembangan terkini (dalam jiwa mereka) dan sebagai anak yang berada di perantauan macam aku, semestinya dari sini, aku boleh dapat agak takat rindu mak dan bapak aku.

Jadi, jangan biarkan mak pak anda menjerit di FB! :D
bapak
June 23, 2013
8

Comments

  1. wow..!!! ada hantu botol kicap...

    ReplyDelete
  2. Haha jeritan batin kata kau :p

    ReplyDelete
  3. selalu stalk fb dan twitter anak-anak secara diam-diam.

    ReplyDelete
  4. hahah nyaris mak ngan pak xpandai pakai fb

    ReplyDelete
  5. Mama dyh tahu password fb..
    Mmg xde rahsia..
    Segala private msg pun dia boleh Baca..

    ReplyDelete
  6. Mama dyh tahu password fb..
    Mmg xde rahsia..
    Segala private msg pun dia boleh Baca..

    ReplyDelete
  7. mak gua memang suka jerit-jerit ni. haha

    ReplyDelete
  8. nasib mak ana tak pandai guna fb..

    ReplyDelete

Post a Comment

Sebarang komen amatlah dihargai.

NCIGNOW2

Search

Popular Posts

Pengalaman di Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM)

Kata kunci Universiti Pertahanan Nasional Malaysia, UPNM selama ini hanya menda…

Upacara mengejar ayam menggunakan teknologi 'dron'

Kalau dah namanya ayam kampung, memang sukar untuk kita bermesra ataupun mendek…

3 pengalaman pelik jadi bapa di tahun 2020

Tahun 2020 melengkapkan kehidupan aku sebagai bapak selama lebih empat tahun. D…

Jaga sempadan negara bukan time COVID-19 semata-mata

Perkembangan daripada Op Benteng bakal menjadi bualan hangat sebaik saja PKPP (…

Selain kawalan kendiri, seksaan kendiri juga perlu diberi perhatian

Hidup kita perlukan disiplin. Melalui disiplin segala laluan hidup biasanya aka…

Hebat!