Misai Charlie.

GAMBAR HIASAN
Charlie, makhluk paling berpengaruh di planet Punibec. Mulutnya manis, lidahnya panjang dan telinganya sangat peka dengan dunia sekeliling. Justeru itu, pihak pentadbir planet Punibec amat menyayangi Charlie dalam hal kehidupan dan mentadbir planet yang sangat unik ini.

Planet Punibec mempunya alam sekitar yang amat mesra. Rakyatnya sentiasa bersemangat. Dek kerana ruang planet yang sangat indah, rakyatnya menjadikan planet ini tempat beriadah paling menyeronokkan. Maka mereka akan bergurau senda di samping bergelak ketawa sesungguh hati.

Namun demikian, Charlie ada sedikit masalah. Iaitu terlebih serakah ke atas hambanya. Apabila Charlie tidak mampu menahan nafsu serakahnya, maka hamba akan menjadi mangsa. Nafsu serakah Charlie ini amatlah pelik kerana kaedah Charlie melampiaskan nafsunya ialah dengan cara memaksa hambanya menyikat misainya dengan penuh kasih sayang.

Sudahlah tidak pandai sabar, nafsu pula sangat tinggi.Belum sempat misai siap disikat oleh hamba tadi, dah disuruh pulak sikat bulu ketiak dia. Bila tengok cermin misainya tak cukup cantik, dia marah. Maka si hamba pun kembali menyikat misainya.

bersambung...
Karya
August 5, 2011
0

Comments

Search

Popular Posts

Masa untuk lebihkan bersyukur

Dunia media ternyata menerima pukulan hebat akibat derasnya arus gangg…

Masa untuk berhijrah!

Foto Astro AWANI / Shahir Omar Setiap kali kedatangan tahun baharu, maka …

Upacara mengejar ayam menggunakan teknologi 'dron'

Kalau dah namanya ayam kampung, memang sukar untuk kita bermesra ataupun mendek…

Apa terjadi kepada jalan utama Kuala Lumpur ketika sambutan ambang 2020?

Maaflah lambat sikit video ni. Proses mengeditnya yang ambil masa lebih sikit…

Pentingnya ambil tahu hal jiran...

Kejadian kehilangan kanak-kanak semakin hari semakin menjadi-jadi. Ia menjadi…

Hebat!