Meredah lautan api.

Dalam industri percintaan yang tak pernah lekang dan tak pernah pupus di muka bumi ni, mungkin pernah anda dengar dengan bibit lirik lagu yang berbunyi begini:

  1. "sanggupku meredah lautan api demi cintaku padamu"
  2. "oh sayangku, dikaulah penghibur hati tatkala berduka lara, sanggupku daki gunung yang tinggi"
Akan tetapi, andai perkara sebegini terjadi dalam DUNIA REALITI? Sanggupkah perkara ini dilakukan?

Sebagai situasi yang mungkin boleh dijadikan contoh:
berlaku hujan lebat, tapi si pakwe ni tak sanggup pun nak redah hujan tu untuk pergi beli payung ataupun berlari meredah hujan untuk mengambil kereta. Baru hujan air kot. Dah tak berani nak redah. Inikan pulak lautan api. Betul ka berani redah??

Siapa nak jawab dengan persoalan macam ni?
Diriku
July 1, 2011
0

Comments

Search

Popular Posts

2021 yang power!

Tahun 2021 ni sangat power! Mana taknya, sedar-sedar dah hujung bulan Januari d…

Apa maksud Normal Baharu atau Kebiasaan Baharu ?

Sejak Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) bermula pada 18 Mac 2020 yang lalu, keh…

Pengalaman di Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM)

Kata kunci Universiti Pertahanan Nasional Malaysia, UPNM selama ini hanya menda…

Apa maksud sebenar untuk TAK LARAT???

Selalunya akan ada saja orang yang akan datang lambat keja, tak datang keja lan…

Sakit perut yang menyeksakan..

Hari Jumaat yang lalu, 18 Julai 2008. Aku mengalami sakit perut yang dah tahap …

Hebat!