TAHI itu HINA??

GAMBAR HIASAN yang aku sendiri pon geli!!
Banyak orang kata TAHI itu HINA.
Banyak orang kata TAHI itu kotor.
Banyak orang kata TAHI itu tak berguna.

Biar apa orang kata, semua orang perlu tahu, bahawa TAHI itu datang dari ANDA! Tiada diri ANDA maka tiada TAHI di dunia ni. Lebih banyak anda makan, maka lebih banyak TAHI yang anda akan hasilkan. Sesetengah orang, makan tak banyak pun TAHInya banyak.

Hebatnya TAHI ni, bila manusia mampu mati andai tiada proses pembuangan TAHI dijalankan.

Tapi amat berbeza dengan manusia yang perangainya seumpama TAHI! Kalau bab nak HINA orang nombor satu! Kalau bab nak hina UMNO nombor satu! Tapi sebenarnya tak sedar segalanya bermula dari diri sendiri yang menghasilkan TAHI di mana-mana.

Patutkah kita HINA orang lain sedangkan diri kita sendiri pon menghasilkan benda yang HINA?


** Tahniah AC Mizal atas keahlian sebagai ahli UMNO! Moga perjuangan yang ada diteruskan Dulu, Kini dan Selamanya.
Isu Malaysia
April 25, 2011
6

Comments

  1. hahaha..mn ko dpt gambar close up mcm ni lal..

    ReplyDelete
  2. pengajarannya..tahi itu indah..hehe

    ReplyDelete
  3. hahaha.. zaki, close up.. nyaris2 nk amek hak sendiri..ahahaha....

    Taufiq..ahahaha.... indah sangat!!

    Abang Zam, epic sangat.. Ala2 Hikayat Merong Mahawangsa!! ahahaha

    ReplyDelete
  4. macam sial gamaq ni hilal. arghhhhhhhhhhhh.

    ReplyDelete

Post a Comment

Sebarang komen amatlah dihargai.

NCIGNOW2

Search

Popular Posts

Pengalaman di Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM)

Kata kunci Universiti Pertahanan Nasional Malaysia, UPNM selama ini hanya menda…

Menghampiri jam ke 2,000 Perintah Kawalan Pergerakan PKP

Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) mula dikuat kuasa pada 18 Mac lalu. Ketika aw…

Perusahaan bahagia

Ada banyak hari duka, Isnin siku di muka, Selasa muncung bagai menge…

Masa untuk berhijrah!

Foto Astro AWANI / Shahir Omar Setiap kali kedatangan tahun baharu, maka …

Kalau hidup ni manis sepanjang jalan pun tak sedap jugak!

Kehadiran tahun 2020 memang sangat mengujakan! Ya la, angka 2020 ni merup…

Hebat!