TAHI itu HINA??

GAMBAR HIASAN yang aku sendiri pon geli!!
Banyak orang kata TAHI itu HINA.
Banyak orang kata TAHI itu kotor.
Banyak orang kata TAHI itu tak berguna.

Biar apa orang kata, semua orang perlu tahu, bahawa TAHI itu datang dari ANDA! Tiada diri ANDA maka tiada TAHI di dunia ni. Lebih banyak anda makan, maka lebih banyak TAHI yang anda akan hasilkan. Sesetengah orang, makan tak banyak pun TAHInya banyak.

Hebatnya TAHI ni, bila manusia mampu mati andai tiada proses pembuangan TAHI dijalankan.

Tapi amat berbeza dengan manusia yang perangainya seumpama TAHI! Kalau bab nak HINA orang nombor satu! Kalau bab nak hina UMNO nombor satu! Tapi sebenarnya tak sedar segalanya bermula dari diri sendiri yang menghasilkan TAHI di mana-mana.

Patutkah kita HINA orang lain sedangkan diri kita sendiri pon menghasilkan benda yang HINA?


** Tahniah AC Mizal atas keahlian sebagai ahli UMNO! Moga perjuangan yang ada diteruskan Dulu, Kini dan Selamanya.
Isu Malaysia
April 25, 2011
6

Comments

  1. hahaha..mn ko dpt gambar close up mcm ni lal..

    ReplyDelete
  2. pengajarannya..tahi itu indah..hehe

    ReplyDelete
  3. hahaha.. zaki, close up.. nyaris2 nk amek hak sendiri..ahahaha....

    Taufiq..ahahaha.... indah sangat!!

    Abang Zam, epic sangat.. Ala2 Hikayat Merong Mahawangsa!! ahahaha

    ReplyDelete
  4. macam sial gamaq ni hilal. arghhhhhhhhhhhh.

    ReplyDelete

Post a Comment

Sebarang komen amatlah dihargai.

NCIGNOW2

Search

Popular Posts

Selain kawalan kendiri, seksaan kendiri juga perlu diberi perhatian

Hidup kita perlukan disiplin. Melalui disiplin segala laluan hidup biasanya aka…

3 pengalaman pelik jadi bapa di tahun 2020

Tahun 2020 melengkapkan kehidupan aku sebagai bapak selama lebih empat tahun. D…

Upacara mengejar ayam menggunakan teknologi 'dron'

Kalau dah namanya ayam kampung, memang sukar untuk kita bermesra ataupun mendek…

Pengalaman di Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM)

Kata kunci Universiti Pertahanan Nasional Malaysia, UPNM selama ini hanya menda…

Apa terjadi kepada jalan utama Kuala Lumpur ketika sambutan ambang 2020?

Maaflah lambat sikit video ni. Proses mengeditnya yang ambil masa lebih sikit…

Hebat!