Aku dan MAKAN!

Tatkala sakit jiwa, aku MAKAN..
Ketika rasa susah hati, aku MAKAN..
Terutama kalau LAPAR semestinya aku MAKAN..

Makan sangat berkait rapat dengan manusia. Sebab setiap hari kita makan. Selang beberapa jam, kita pasti makan. Banyak atau sikit, tetap MAKAN namanya.



Aku kadang-kadang sedih bila makanan dibuang akibat tak habis MAKAN. Mungkin kerana Malaysia terlalu mewah dengan makanan. Jadi, ianya senang untuk didapati dan senang untuk dibuang. Aku amat risau dengan manusia jenis ni. Takut dia senang dapat sesuatu dan dia akan senang untuk buang benda yang dia senang dapat.

Tabiat makan gelojoh pun amat membahayakan kesihatan. Bukan sahaja mampu menyebabkan anda TERCEKIK, tetapi juga menunjukkan sikap anda yang GELOJOH dalam PERBUATAN. Tak kisah apa jenis perbuatan anda, andai anda GELOJOH makan, maka GELOJOH semuanya. Sebab ia sentiasa diamalkan dengan penuh semangat setiap hari.

Kesimpulannya, syukurilah makanan anda. Makan dengan tertib dan cermat. Ingatlah orang yang takda makanan.
Diriku
April 14, 2011
3

Comments

  1. aku belom makan lagi ni..sape nak blanje? :P

    ReplyDelete
  2. aduh....sy pun tgh menahan lapar gak ni...terbaca n3 makan lak...huhu...

    tkpe...tkpe..sikit lagi nk pukul 6...lepas tu boleh g cari makan... ;)

    jom ke APA KATA HATI pulak ;
    BLOGGING...SAMPAI BILA ??

    ReplyDelete
  3. Apa la korang nih... lapar kalo makan ja la..ahahahahaha

    ReplyDelete

Post a Comment

Sebarang komen amatlah dihargai.

Search

Popular Posts

Upacara mengejar ayam menggunakan teknologi 'dron'

Kalau dah namanya ayam kampung, memang sukar untuk kita bermesra ataupun mendek…

Masa untuk lebihkan bersyukur

Dunia media ternyata menerima pukulan hebat akibat derasnya arus gangg…

Apa terjadi kepada jalan utama Kuala Lumpur ketika sambutan ambang 2020?

Maaflah lambat sikit video ni. Proses mengeditnya yang ambil masa lebih sikit…

Masa untuk berhijrah!

Foto Astro AWANI / Shahir Omar Setiap kali kedatangan tahun baharu, maka …

Nikmat jadi orang malas!

Sejak zaman sekolah, kita akan kenal dengan individu yang dilabel sebagai pemal…

Hebat!