Mimpi dan realiti.

Kalau saya ada anak, mungkin itu jugak perkara yang saya buat.
Saya ada mimpi, mahu bersama putri gunung.
Saya ada mimpi, mahu bergelongsor di pelangi.
Saya ada mimpi, mahu bawa kereta F1.

Datang esok hari,
Aku diterima untuk bersama puteri gunung.
Katanya aku boleh bersamanya untuk 2 tahun.
Andai aku tidak bersamanya, aku akan kena denda.

Datang hari lusa,
Pari-pari tiba untuk bawa aku ke kawasan berwarna.
Banyak sungguh warna dia.
Pari-pari kata aku boleh menggelungsur tanpa pelampung.
Biar bontot TEPOS, aku masih boleh menggelungsur di situ.
Rupanya gelungsur lembut yang dinamakan pelangi.

Datang pula tulat,
Bernard Charles telefon, katanya anda diberi peluang pandu kereta F1.
Tapi, aku perlu berlatih untuk kekalkan stamina.

Namun, sebelum sampai esok, lusa dan tulat,
selang 2 jam impian aku tiba,
Abah kata, ianya TAK BOLEH.
Kerana hang takda kapasiti yang cukup untuk MIMPI hang.
Sepastinya ia bukan kena dengan jiwa hang.
Maka dengan penuh kasih sayang, tak perlu REALITIKAN mimpi hang tu.
WALAUPUN PELUANGNYA SANGAT CERAH!

Maka dengan kasih sayang,
aku KENA terima REALITI mimpi ini.
Biar AF mengubah mimpi menjadi realiti,
banyak lagi perkara boleh aku mimpikan.
Saya sayang abah.
Saya sayang mak.
Karya
February 23, 2011
10

Comments

  1. ayah dan ibu kejutkan kamu,
    bukan niat utk menganggu tidur nyenyakmu..
    cuma...
    mungkin mereka takut kamu..
    TERABA2 DLM CERAH..

    ReplyDelete
  2. whoaaaa...rajin bro mengkaryakan diri eh...sowi la....fiq paham sikit2 je..muahaha

    ReplyDelete
  3. Fiq, sila tengok reply comment dari abah saya... :P

    Abah, saja timbulkan benda ni untuk member2 yang mungkin lupa.. :P

    ReplyDelete
  4. Yes it is Fiq...hoho

    JMR... Thanks..aha

    ReplyDelete
  5. wow..

    ok...

    hmmmm....

    LIKE this entry...cantek!

    ReplyDelete
  6. Thanks orked kerna sudi LIKE..ahaha

    ReplyDelete

Post a Comment

Sebarang komen amatlah dihargai.

Search

Popular Posts

Rasis / Racist: Apa, Siapa dan Banyak mana?

Isu perkauman kini semkin hari semakin panas. Bila mana yang Melayu nak pertaha…

3 jenis tindakan yang mendatangkan bahagia di masa hadapan

Sejak dua menjak ni, semakin ramai yang ditemui mengalami masalah kurang bahagi…

Pertahankan keamanan yang kita ada!

Kisah kematian dua beranak ketika cuba merentas sempadan Mexico - Amerika Sya…

Maksud sebenar “belajar pandai-pandai supaya hidup senang”

Sejak kecil, kita kerap kali dipesan oleh mak bapa tentang kepentingan untuk be…

Nikmat jadi orang malas!

Sejak zaman sekolah, kita akan kenal dengan individu yang dilabel sebagai pemal…