Monday, February 14, 2011

Hari menikmati V??

Sambutan Valentine's Day. 14 Februari setiap tahun. Katanya sebagai hari menyambut serta MENIKMATI nilai CINTA kepada KEKASIH. Itulah konsepnya.

Maka kini di sekitar Facebook, Twitter dan beberapa jenis laman sosial yang lain timbul dengan berduyun-duyun ucapan Happy V Day, Selamat Hari V. Dan ucapan-ucapan lain yang seNAFSU dengannya. Sangat kesian bila ramai yang tidak paham sepenuhnya akan maksud di sebalik sambutan ini.

Pada aku, sejajar dengan ucapan kebanyakan orang yang aku NAMPAK, V. Satu huruf yang sangat LUCAH di mata aku. Kerana aku tak nampak unsur Valentine pada huruf V tatkala 14 Februari menjelma. Biarpun malam 14 Februari pasangan sibuk menempah hotel serta tempat penginapan beserta "banana raincoat"  masing-masing untuk tujuan sambutan ini, ia sepatutnya tidak dinamakan sebagai Valentine's Day atau Hari Valentine.

Sepatutnya, ia dinamakan sebagai Vagina's Day. Hari di mana Vagina diratah dan dinikmati pasangan yang mahukannya. Ia sebagai kemuncak kepada pasangan berkasih menunjukkan betapa sayangnya mereka ke atas pasangan masing-masing. Ini kalo pasangan ini STRAIGHT ya. Kalau yang sejenis tu, mungkin mereka mencari "madu" semanis Cik Vagina.Sendiri mau faham la ya..Di mana letaknya "madu" itu.

Kesimpulannya di sini, sebagai Muslim, kita wajib paham di mana perkara HALAL dan di mana perkara HARAM. Di mana letak sambutan yang boleh diterima, dan di mana letaknya sambutan yang boleh mengHANCURkan akidah kita. Sosial itu penting untuk kehidupan manusia, namun, kita dikurniakan akal untuk diguna bagai berfikir lantas menjadikan agama sebagai landasan bagi memenuhi norma kehidupan manusia. Andai nafsu sudah tahap memercikkan semburan yang kurang enak baunya, gunakan landasan agama untuk menikmatinya secara HALAL. Kerana yang HARAM itu TETAP HARAM.

1 comments :

Sebarang komen amatlah dihargai.