Carut mengarut untuk orang kalut!

Carut itu satu perkara karut,
Proses mencarut itu juga perbuatan mengarut,
Untuk orang yang kalut,
Perkataan URUT pon katanya mencarut.

Kepada yang kurang TERBUKA,
Tak perlu melatah!
Sebelum anda diratah, baik pergi sebelum anda ditarah.

Kalau kurang pandai,
Tak payah tunjuk pandai,
Kalau pandai sangat bising, jangan sampai body tergadai.

Kalau sudah cukup bijak,
Tak perlu cakap bercampur macam rojak,
Silap-silap aku tusuk hang punya tekak.

Agak-agak tak suka ayat aku,
Sila banyakkan rujuk kitab dan buku,
Agar anda tidak ragu-ragu,
Moga sentiasa mendapat redha dan restu.


Emosi
February 24, 2011
5

Comments

  1. muahaha...rajin bro buat entry cenggini kan....i loike~

    ReplyDelete
  2. okeyh..ada satu..dua..tiga..haa.. ada empat kesemua nya.. hahahhahaa..

    ilal..kalau ang ingat lagi laa~ hahahha..

    ReplyDelete
  3. hobi di dalam kelas skolah dulu~

    ReplyDelete
  4. Fiq.. aku pikir nk tulih pendek2 ja.. biaq sentap tapi pendek..ahaha

    Oyama!! jangan sampai hg kena ROGOL ngan aku...ahahaha

    ReplyDelete
  5. hahaha.. aku cucuk ja ngan pensel 0.5mm..hahah..

    ReplyDelete

Post a Comment

Sebarang komen amatlah dihargai.

NCIGNOW2

Search

Popular Posts

Pengalaman di Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM)

Kata kunci Universiti Pertahanan Nasional Malaysia, UPNM selama ini hanya menda…

Sakit perut yang menyeksakan..

Hari Jumaat yang lalu, 18 Julai 2008. Aku mengalami sakit perut yang dah tahap …

Perusahaan bahagia

Ada banyak hari duka, Isnin siku di muka, Selasa muncung bagai menge…

Kalau hidup ni manis sepanjang jalan pun tak sedap jugak!

Kehadiran tahun 2020 memang sangat mengujakan! Ya la, angka 2020 ni merup…

Upacara mengejar ayam menggunakan teknologi 'dron'

Kalau dah namanya ayam kampung, memang sukar untuk kita bermesra ataupun mendek…

Hebat!