Messi kena SAMAN sebab ucap Selamat Hari Lahir Ibu!

Semasa meraikan gol ke 3 Barcelona ketika perlawanan melawan Racing Santander Sabtu lalu, Lionel Messi sambil berlari ke arah kamera menunjukkan mesej "Selamat Hari Lahir Ibu" melalui tulisan di tshirt di bahagian dalam jersi yang dipakainya kepada kamera.


Satu mesej bermakna dari pemain bola sepak ternama dunia yang menghargai ibunya melalui mesej hari lahir. Akan tetapi, malang kepada Lionel Messi kerana telah didenda antara 2000 hingga 3000 euro oleh Kesatuan Bolasepak Sepanyol di bawah artikel 9.1 berkaitan sambutan gol oleh pemain bolasepak. Ini dianggap sebagai satu kesalahan disiplin oleh Messi yang boleh dikenakan kad kuning serta denda.

Kesian sungguh. Dah la kena kerja (main bola), nak ucap selamat melalui mesej bertulis macam tu pun kena saman. Bukannya dia tulis mesej maki hamun ka apa. Kan?

Kredit Gambar: AP
Kredit Berita: Yahoo!
Semasa
January 27, 2011
3

Comments

  1. HAHA kesian messi
    ada anak glemer pun susah

    ReplyDelete
  2. waa...tak adil ni...spttnya kita bangga dengan cara dia hargai ibunya...hahaha

    ReplyDelete
  3. memang tak patut ... kesian Messi.

    ReplyDelete

Post a Comment

Sebarang komen amatlah dihargai.

NCIGNOW2

Search

Popular Posts

3 pengalaman pelik jadi bapa di tahun 2020

Tahun 2020 melengkapkan kehidupan aku sebagai bapak selama lebih empat tahun. D…

Jaga sempadan negara bukan time COVID-19 semata-mata

Perkembangan daripada Op Benteng bakal menjadi bualan hangat sebaik saja PKPP (…

Perusahaan bahagia

Ada banyak hari duka, Isnin siku di muka, Selasa muncung bagai menge…

Selain kawalan kendiri, seksaan kendiri juga perlu diberi perhatian

Hidup kita perlukan disiplin. Melalui disiplin segala laluan hidup biasanya aka…

Menghampiri jam ke 2,000 Perintah Kawalan Pergerakan PKP

Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) mula dikuat kuasa pada 18 Mac lalu. Ketika aw…

Hebat!