Messi kena SAMAN sebab ucap Selamat Hari Lahir Ibu!

Semasa meraikan gol ke 3 Barcelona ketika perlawanan melawan Racing Santander Sabtu lalu, Lionel Messi sambil berlari ke arah kamera menunjukkan mesej "Selamat Hari Lahir Ibu" melalui tulisan di tshirt di bahagian dalam jersi yang dipakainya kepada kamera.


Satu mesej bermakna dari pemain bola sepak ternama dunia yang menghargai ibunya melalui mesej hari lahir. Akan tetapi, malang kepada Lionel Messi kerana telah didenda antara 2000 hingga 3000 euro oleh Kesatuan Bolasepak Sepanyol di bawah artikel 9.1 berkaitan sambutan gol oleh pemain bolasepak. Ini dianggap sebagai satu kesalahan disiplin oleh Messi yang boleh dikenakan kad kuning serta denda.

Kesian sungguh. Dah la kena kerja (main bola), nak ucap selamat melalui mesej bertulis macam tu pun kena saman. Bukannya dia tulis mesej maki hamun ka apa. Kan?

Kredit Gambar: AP
Kredit Berita: Yahoo!
Semasa
January 27, 2011
3

Comments

  1. HAHA kesian messi
    ada anak glemer pun susah

    ReplyDelete
  2. waa...tak adil ni...spttnya kita bangga dengan cara dia hargai ibunya...hahaha

    ReplyDelete
  3. memang tak patut ... kesian Messi.

    ReplyDelete

Post a Comment

Sebarang komen amatlah dihargai.

Search

Popular Posts

Ini sebab penting yang menyebabkan kita akan mula menabung sebelum bermulanya tahun 2021

Penularan wabak COVID-19 sememangnya memberi kesan besar kepada kebanyakan kita…

Pengalaman di Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM)

Kata kunci Universiti Pertahanan Nasional Malaysia, UPNM selama ini hanya menda…

Apa maksud Normal Baharu atau Kebiasaan Baharu ?

Sejak Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) bermula pada 18 Mac 2020 yang lalu, keh…

Apa maksud sebenar untuk TAK LARAT???

Selalunya akan ada saja orang yang akan datang lambat keja, tak datang keja lan…

Sakit perut yang menyeksakan..

Hari Jumaat yang lalu, 18 Julai 2008. Aku mengalami sakit perut yang dah tahap …

Hebat!