Tapi bukan aku.

Ketika panas terik di tengahari,
Datang lelaki yang telalu ingin kan ipad,
Maka,

Dengan pantasnya dia memandu Proton Inspira untuk ke sana,
Katanya, "diriku bukan Justin Bieber",
Budak comel ada segalanya termasuk ipad,

Bila tiba jam 6.30 petang,
Benci Bilang Cinta menjadi cerita tontonannya,
Kisah sedih uda dan dara,
Kisah cinta normal lelaki kepada perempuan,

Dia tetap dengan pendiriannya,
Walau tuduhan GAY datang membogelkan pemikirannya,
lelaki itu tetap berkata Insyaallah,
Ala-ala Maher Zain tapi bukan selucah Luna Maya,

Kerana lelaki itu tetap lelaki,
Biar dia sentiasa berfikir, 
Tapi BUKANLAH aku sebenarnya,
Otak WENG! dengan situasi panas dalam dan luar yang MELELEHKAN.
Karya
December 14, 2010
6

Comments

  1. mende la otak weng tuh bro?sewel ea?haha

    ReplyDelete
  2. otang weng = bunyi kat kepala bila pening yang teramat sangat... :P

    ReplyDelete
  3. ni puisi ke pantun ke sajak ek?????????????

    ReplyDelete
  4. meleleh air liur aku baca sajak mu ni.. ade daya sastera yg tinggi.. lg hebat dari novel Shit. aku bangga. haha

    ReplyDelete

Post a Comment

Sebarang komen amatlah dihargai.

NCIGNOW2

Search

Popular Posts

Masa untuk berhijrah!

Foto Astro AWANI / Shahir Omar Setiap kali kedatangan tahun baharu, maka …

Perusahaan bahagia

Ada banyak hari duka, Isnin siku di muka, Selasa muncung bagai menge…

Tip kurangkan anak tengok gajet!

Bila dah jadi bapak, banyak perkara perlu kita beri perhatian. Nak cari duit …

Hapuskan usahawan perasuah!

Ketika sambutan ambang tahun baharu 2020 baru-baru ini, ada antara sahab…

Kalau hidup ni manis sepanjang jalan pun tak sedap jugak!

Kehadiran tahun 2020 memang sangat mengujakan! Ya la, angka 2020 ni merup…

Hebat!