Masalah BESAR dalam konsep #1Malaysia !!!!!

Usaha untuk mengeratkan perpaduan antara kaum di Malaysia GIAT dijalankan kerajaan Malaysia. Syukurlah Barisan Nasional masih memegang kuasa. Tapi konsep yang diketengahkan dengan perincian yang dikemukakan AMAT MEMALUKAN.

Sebagai rakyat Malaysia. Sebelum wujudnya idealisme 1 Malaysia ni, kita sedia maklum. Sebagai warganegara, anda WAJIB PATUH pada 5 prinsip RUKUNEGARA untuk melayakkan anda menjadi rakyat Malaysia.
1. Kepercayaan kepada Tuhan.
2. Kesetiaan pada raja & negara.
3. Keluhuran Perlembagaan.
4. Kedaulatan undang-undang.
5. Kesopanan & kesusilaan

Dah cukup, jelas dan nyata! Sesiapa yang tak beragama, patut DIBUANG NEGARA. Sesiapa yang cuba mempersoalkan sistem pemerintahan RAJA BERPELEMBAGAAN di Malaysia, sila buang kewarganegaraan anda. Tambah lagi bagi sesiapa yang biadap, tak reti adab sopan, patut dibuang negara!

5 rukun ni pun belum cukup mantap. Tiba-tiba ada 1 Malaysia.

Dah tu, prinsip PENERIMAAN yang ada dalam konsep 1 Malaysia terang-terangan melemahkan golongan bumiputera yang saban hari menjadi kian lemah. Dari 4 nilai yang diketengahkan dalam konsep 1 Malaysia iaitu HORMAT-MENGHORMATI, RENDAH HATI, KESEDERHANAAN & BUDI BAHASA ini semua telah lamaaaaaaaaaaaa wujud dalam prinsip RUKUNEGARA.

Apa yang ada hanyalah nilai murni yang selama ni ada pada golongan Bumiputera. Pada aku idealisme 1 Malaysia ni sengaja dibuat untuk menarik hati & undi orang Cina & India yang termakan janji Anwar Ibrahim. Keperluan yang ada kini ialah memperkukuhkan RUKUNEGARA dan SINGKIRKAN sesiapa yang tak ikut rukun yang ditetapkan untuk jadi warganegara. Senang! Tak payah nak ikut telunjuk orang sangat nak tarik undi. Kalau kalah pon, kita tengok camna huru-hara negara kita nanti. Baru semua orang puas hati.

Sila baca Booklet 1 Malaysia kalau anda perlukan pemahaman lebih! Kalau tak mau, tak payah amek kisah. Yang penting, daftar dan turun mengundi.


**Aku terpaksa menulis lebih kejam kerana TIADA PENERIMAAN dari kaum bukan bumiputera ke atas usaha ini. Malah penggunaan Bahasa Melayu juga tidak disokong dengan baik.

9 comments:

  1. ..tah..ak rasa bebenda slogan ni da jadik trend dah kat pemimpin tertinggi..diorang xkira ape sgt pom.yg diorang tawu,tyme diorang naik WAJIB ada slogan. zaman Tun Dr.M, wawasan 2020, paklah islam had-hari,najib 1 malaysia..sbb ape ak kata trend, zaman paklah, wawasan 2020 still ada,tapi beliau lancarkan islam had-hari tuh..zaman najib pom sama..ape salahnye teruskan je yang lama bg benda tuh sampai target. padahal kalau tgk balik, semua yang dilaungkan tuh kononnya didakwa nk memperkukuh wawasan 2020.tapi bila dah byk sgt benda nk kejar tapi tak mampu..hampeh la jadiknya.'yang dikejar tak dapat,yang dikendong berciciran' :D

    psstt : aiyak panjang plak ak membebel :D

    ReplyDelete
  2. Fiq,
    Memang la macam tu.. Xpa.. Nak tunjuk idealisme sendiri tu bagus.. cumanya benda lama tak kukuh. Akhirnya orang lain mula dok amek kesempatan kat kita.. Tue yang aku lemas tu... Mula terasa mcm HARAM!!!

    ReplyDelete
  3. ni pendapat je kan.. kalau nak rakyat faham akn benda ni, sepatutnya pemimpin dahulu seharusnya memberi contoh yang terbaik kepada rakyat.. ini tak, pemimpin pun kucar kacir, apatah lagi rakyat.. jangan kan pemahaman pasal 1Malaysia, kalau ada pemimpin sendiri yang tak ingt rukun negara, apatah lagi rakyatkan..

    ReplyDelete
  4. wan fadhilah.. tengok la pemimpin mana plak kan?ahahahaha... bumiputera ka? :P

    ReplyDelete
  5. macam sama je.. bumi ke non bumi ke macam tu jgk..

    ReplyDelete
  6. wan fadhilah... p la bertanding..meh aku nak tengok hg pulak..

    ReplyDelete
  7. agree with wan fadhilah...

    mane2 race pon same jek,
    mane2 party pon same jek..
    sume ade kekurangan...

    dah bertahun daftar mengundi..
    ble ntah nk dapat mgundi..
    *xsabar!!!*

    ReplyDelete
  8. Orked.. aku pon xsabaq nk mengundi nih..ahaha

    ReplyDelete

Sebarang komen amatlah dihargai.