Apa kata aku tentang MLM?

MLM yang orang tahu ialah Multi Level Marketing. Satu kaedah CEPAT KAYA yang semua orang MAHU. Kaedah ajak kawan-kawan daftar di bawah nama kita untuk memudahkan kita jadi kaya. Salah satu kaedah melipatgandakan pendapatan secara cepat tanpa perlu berusaha KERAS.

Pada mata aku,
MLM ialah:

1. Misi Lemahkan Melayu.
2. Manusia Liwat Member.
3. Mari Lecehkan Member.
4. Misi Lagakan Melayu.
5. Merakyatkan Lemaunya Melayu.
6. Merelakan Liwat Member
7. Mari Letupkan Member.
8. Menyemarakkan Lagak Malaysia.
9. Meruntuhkan Ledakan Member
10. Menyemai Liwatan Member

Sebab pada aku segalanya bermula dengan persahabatan, dan hanya member yang sanggup tadah untuk "diliwat" sampai lebam dan hancur hidupnya saja mampu sertai MLM. Banyak kawan aku dah hancur hidupnya sebab MLM. Banyak member aku dah KAYA (dengan sekejap) dengan MLM dan MISKIN dengan sekejap dek MLM yang sangat cepat sifatnya.

Sememangnya usaha MURNI untuk meramaikan orang kaya Melayu itu sesuatu yang BAIK. Tetapi usaha MLM untuk mengajak orang Melayu beramai-ramai jadi KAYA dan BONGKAK sangat aku kagumi.

Aku tetap dengan pendirian aku, orang TAMAK SELALU UNTUNG!!! TETAPI untungnya datang SEKEJAP SAHAJA. Terima Kasih!

** agak2 sayang kawan2 anda, tak perlu ajak kawan2 anda masuk MLM.

13 comments:

  1. no komen bro..coz ada pro contra dlm MLM ni..

    ReplyDelete
  2. haha...me too...really hate that MLM. tah...annoying kot..coz ada my friend sorang tuh ajak ak join..turn out ak xmo..then dia nk marah2...apekes?

    ReplyDelete
  3. Dah dapat ratus ribu pergi beli kete mewah. Mane nak wujud duit untung camtu. Sblm senang semua benda pun berkira. Dah senang tup-tup semua duit buat loan kereta mewah.

    ReplyDelete
  4. oho..aku mmg banned bisnes2 MLM ni..hahai...gune je la tulang empat kerat dan bisnes minded skit... nti dh hbs rakyat malaysia semua join, nk kene pi Uganda plak cr downlink~

    ReplyDelete
  5. JMR, benda MLM ni banyan CONTRA dari PROnya....tak perlu la kot nk gadai persahabatan untuk wang!ahaha

    Fiq, tue la masalah. Bila nk jadikan kita downline dia, kita la member baik. tiba-tiba!

    khalta..maksudnya orang masuk MLM ni utk mudahkan loan keta mahal kot...aha

    The voice, nk kena p Uganda dapat downline xpa la.. ni kat Malaysia dah SEMBELIH member2... so?ahaha

    ReplyDelete
  6. haaa la..pas sembelihh org kt Malaysia, pi sembelih org Uganda plak.. aku cdgkan depa g cr downlink kt Israel.. amcam?

    ReplyDelete
  7. ierasz.. kalo terer p la kat Israel..ahahaha

    ReplyDelete
  8. aku memang susah nak caye kat MLM.. biar buat kerja yang kita nampak dan duit masuk depan mata even sikit..

    ReplyDelete
  9. tue la Izwan... buat keja bagus2..ahaha

    ReplyDelete
  10. kadang2 bro kalau makan gaji pun buat perangai perlekeh member, bakar member, pekene member pun sama gak bro...kalau perangai atau teknik meniaga tu tak betul, buat la bisnes apa pun...orang takkan suka punya...

    ReplyDelete
  11. Maverick, btol tu... aku sokong sangat!!! :P Kesimpulannya, jaga perangai demi kelangsungan hubungan silatutrrahim... :P

    ReplyDelete
  12. Saya sokom!
    Nak tanya lebih lanjutnye..
    Kenapa MLM takkan berjaya.
    hoyehh!! ada kat sini>>

    http://aididmuaddib.blogspot.com

    ReplyDelete
  13. Tahniah atas kehebatan anda Aidid!! :P

    ReplyDelete

Sebarang komen amatlah dihargai.