Terlajak!

Hidup kita penuh panca roba.
Hidup kita penuh cabaran.
Nasib baik ada cabaran, kalau tak kita akan kekal kebudak-budakan.

Terlajak kereta boleh reverse.
Terlajak berjalan, boleh patah balik,
Terlajak perahu pun boleh diundur.

Macam mana dengan bujang terlajak?
Bagaimana dengan makan terlajak?
Apa lagi terlajak bercakap??

Sebab itulah kita harus berfikir sebelum bercakap.
Harus berfikir sebelum menaip.
Harus berfikir sebelum berblog.

Sekali terlajak, sudah ternampak oleh orang lain.
Malu yang amat sangat berlaku.
Umpama kentut berair yang sekali terlajak, kotorlah seluar.
anekdot
November 24, 2010
2

Comments

Post a Comment

Sebarang komen amatlah dihargai.

NCIGNOW2

Search

Popular Posts

Perusahaan bahagia

Ada banyak hari duka, Isnin siku di muka, Selasa muncung bagai menge…

Masa untuk berhijrah!

Foto Astro AWANI / Shahir Omar Setiap kali kedatangan tahun baharu, maka …

Tip kurangkan anak tengok gajet!

Bila dah jadi bapak, banyak perkara perlu kita beri perhatian. Nak cari duit …

Apa maksud Normal Baharu atau Kebiasaan Baharu ?

Sejak Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) bermula pada 18 Mac 2020 yang lalu, keh…

Kalau hidup ni manis sepanjang jalan pun tak sedap jugak!

Kehadiran tahun 2020 memang sangat mengujakan! Ya la, angka 2020 ni merup…

Hebat!