Organ pembiakanku dicabut!

Dalam anatomi tumbuhan, bunga merupakan organ utama dan paling penting dalam persenyawaan tumbuhan di muka bumi ini. Kebanyakan tumbuhan tumbuh hasil pendebungaan yang berlaku antara bunga jantan dengan bunga betina. Maka dengan itu, bunga adalalah organ pembiakan bagi tumbuh-tumbuhan.
Gambar sekadar HIASAN.

Salah satu kepelikan manusia terutamanya wanita, bunga telah dijadikan sesuatu yang indah. Asal jumpa bunga saja, maka ianya akan diamati dan dicium dengn penuh nikmat. Itu tindakan normal yang dilihat manusia.

Cuba anda letakkan diri anda di tempat tumbuhan. Maka berikut ialah kata-kata yang MUNGKIN tumbuhan sebutkan.

"Oh Tidak! Habis organ pembiakan aku dipotong manusia. Asal wanita jumpa saja organ pembiakan aku, maka mereka akan gembira dan tersenyum manja. Bila dapat saja pegang organ pembiakan aku, maka mereka akan usap, amati betul-betul dan cium organ pembiakanku."

Kesian kat tumbuhan kan?? Organ pembiakannya telah diRAGUT manusia untuk dicium.
Bodoh
November 13, 2010
3

Comments

Post a Comment

Sebarang komen amatlah dihargai.

NCIGNOW2

Search

Popular Posts

Pengalaman di Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM)

Kata kunci Universiti Pertahanan Nasional Malaysia, UPNM selama ini hanya menda…

Sakit perut yang menyeksakan..

Hari Jumaat yang lalu, 18 Julai 2008. Aku mengalami sakit perut yang dah tahap …

Perusahaan bahagia

Ada banyak hari duka, Isnin siku di muka, Selasa muncung bagai menge…

Upacara mengejar ayam menggunakan teknologi 'dron'

Kalau dah namanya ayam kampung, memang sukar untuk kita bermesra ataupun mendek…

Kalau hidup ni manis sepanjang jalan pun tak sedap jugak!

Kehadiran tahun 2020 memang sangat mengujakan! Ya la, angka 2020 ni merup…

Hebat!