Sindrom memperbodohkan mak bapak Bahagian 2.

Ini sambungan daripada entri lepas http://www.hilalazmi.com/2010/08/sindrom-memperbodohkan-mak-bapak.html

Kes 2,

Bila sampai saja bulan puasa, maka si anak akan berusaha berpuasa untuk menunjukkan  sikapnya yang baik dengan mak bapak. Apa yang menarik dengan situasi zaman sekarang, anak-anak biasanya akan menunjukkan riak muka letih berpuasa. Bila ditanya, puasa atau tidak?? "Puasa!!!" itu jawapan yang diberi...

Bagi anak-anak yang betul2 berpuasa tu, bagus la.. tapi bagi anak-anak yang menipu, mengaku puasa walhal tak puasa. Ini jugak satu tindakan memperbodohkan mak bapak. Kesian kat depa,
mati-mati percaya yang kita ni posa. tapi sebenarnya tidak. Dok luar, isap rokok.. Bila keluar, p makan McD.

Bagus jugak kan? Sindrom ni makin merebak di kala bulan yang tiada syaitan yang datang menggoda.

Satu-satunya manusia yang dapat mengubah sindrom ni ialah kesedaran dalam diri. Sebab ni dah masuk hal kawalan nafsu sendiri. Bukan kes mak bapak xreti ajar anak dah.

Jangan biarkan mak bapak anda diselubungi kebodohan. Kesian mereka.
Emosi
September 1, 2010
0

Comments

Search

Popular Posts

Upacara mengejar ayam menggunakan teknologi 'dron'

Kalau dah namanya ayam kampung, memang sukar untuk kita bermesra ataupun mendek…

Pernah try boba versi mamak Penang?

Ini cerita best masa kami balik Penang baru-baru ni. Aku saja la pi jumpa…

Nikmat jadi orang malas!

Sejak zaman sekolah, kita akan kenal dengan individu yang dilabel sebagai pemal…

Kalau takda pasukan, kita gerak dulu !

Saya masih ingat kali pertama berjumpa dengan manusia penuh…

Pertahankan keamanan yang kita ada!

Kisah kematian dua beranak ketika cuba merentas sempadan Mexico - Amerika Sya…

Hebat!