Sindrom memperbodohkan mak bapak Bahagian 2.

Ini sambungan daripada entri lepas http://www.hilalazmi.com/2010/08/sindrom-memperbodohkan-mak-bapak.html

Kes 2,

Bila sampai saja bulan puasa, maka si anak akan berusaha berpuasa untuk menunjukkan  sikapnya yang baik dengan mak bapak. Apa yang menarik dengan situasi zaman sekarang, anak-anak biasanya akan menunjukkan riak muka letih berpuasa. Bila ditanya, puasa atau tidak?? "Puasa!!!" itu jawapan yang diberi...

Bagi anak-anak yang betul2 berpuasa tu, bagus la.. tapi bagi anak-anak yang menipu, mengaku puasa walhal tak puasa. Ini jugak satu tindakan memperbodohkan mak bapak. Kesian kat depa,
mati-mati percaya yang kita ni posa. tapi sebenarnya tidak. Dok luar, isap rokok.. Bila keluar, p makan McD.

Bagus jugak kan? Sindrom ni makin merebak di kala bulan yang tiada syaitan yang datang menggoda.

Satu-satunya manusia yang dapat mengubah sindrom ni ialah kesedaran dalam diri. Sebab ni dah masuk hal kawalan nafsu sendiri. Bukan kes mak bapak xreti ajar anak dah.

Jangan biarkan mak bapak anda diselubungi kebodohan. Kesian mereka.
Emosi
September 1, 2010
0

Comments

NCIGNOW2

Search

Popular Posts

Menghampiri jam ke 2,000 Perintah Kawalan Pergerakan PKP

Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) mula dikuat kuasa pada 18 Mac lalu. Ketika aw…

3 pengalaman pelik jadi bapa di tahun 2020

Tahun 2020 melengkapkan kehidupan aku sebagai bapak selama lebih empat tahun. D…

Jaga sempadan negara bukan time COVID-19 semata-mata

Perkembangan daripada Op Benteng bakal menjadi bualan hangat sebaik saja PKPP (…

Selain kawalan kendiri, seksaan kendiri juga perlu diberi perhatian

Hidup kita perlukan disiplin. Melalui disiplin segala laluan hidup biasanya aka…

Perusahaan bahagia

Ada banyak hari duka, Isnin siku di muka, Selasa muncung bagai menge…

Hebat!