Sindrom memperbodohkan mak bapak Bahagian 2.

Ini sambungan daripada entri lepas http://www.hilalazmi.com/2010/08/sindrom-memperbodohkan-mak-bapak.html

Kes 2,

Bila sampai saja bulan puasa, maka si anak akan berusaha berpuasa untuk menunjukkan  sikapnya yang baik dengan mak bapak. Apa yang menarik dengan situasi zaman sekarang, anak-anak biasanya akan menunjukkan riak muka letih berpuasa. Bila ditanya, puasa atau tidak?? "Puasa!!!" itu jawapan yang diberi...

Bagi anak-anak yang betul2 berpuasa tu, bagus la.. tapi bagi anak-anak yang menipu, mengaku puasa walhal tak puasa. Ini jugak satu tindakan memperbodohkan mak bapak. Kesian kat depa,
mati-mati percaya yang kita ni posa. tapi sebenarnya tidak. Dok luar, isap rokok.. Bila keluar, p makan McD.

Bagus jugak kan? Sindrom ni makin merebak di kala bulan yang tiada syaitan yang datang menggoda.

Satu-satunya manusia yang dapat mengubah sindrom ni ialah kesedaran dalam diri. Sebab ni dah masuk hal kawalan nafsu sendiri. Bukan kes mak bapak xreti ajar anak dah.

Jangan biarkan mak bapak anda diselubungi kebodohan. Kesian mereka.
Emosi
September 1, 2010
0

Comments

Search

Popular Posts

Rasis / Racist: Apa, Siapa dan Banyak mana?

Isu perkauman kini semkin hari semakin panas. Bila mana yang Melayu nak pertaha…

3 jenis tindakan yang mendatangkan bahagia di masa hadapan

Sejak dua menjak ni, semakin ramai yang ditemui mengalami masalah kurang bahagi…

Pertahankan keamanan yang kita ada!

Kisah kematian dua beranak ketika cuba merentas sempadan Mexico - Amerika Sya…

Nikmat jadi orang malas!

Sejak zaman sekolah, kita akan kenal dengan individu yang dilabel sebagai pemal…

Maksud sebenar “belajar pandai-pandai supaya hidup senang”

Sejak kecil, kita kerap kali dipesan oleh mak bapa tentang kepentingan untuk be…