Perjanjian Air Liur.

Bila dah masuk satu masa, nafsu untuk berniaga atau menjalankan bisnes membuak-buak bagis sesetengah graduan. Bagi yang masih menganggur, kehadiran kawan-kawan yang mengajak untuk menjadi rakan kongsi berniaga sangat memberi harapan baru untuk mereka.

Salah satu perkara yang paling ditakuti ialah sekiranya berlaku sebarang permasalahan terutama yang melibatkan bahagian kewangan. Maka bila timbul masalah macam ni, berlaku perbalahan, salah faham dan tuding menuding. Ini kerana pada awalnya masing-masing bersetuju untuk bekerjasama tanpa sebarang dokumen yang ditulis. Segalanya bersifat air liur semata-mata.

Kalau perjanjian dah hanya melibatkan air liur, sebarang masalah timbul, jawapannya, air liur jugak la. Macam tu jugak kiriman air liur. Sebagai contoh, kiranya anda ke luar negara, ada kawan yang berpesan sejumlah benda yang perlu dibeli, tetapi hanya dipesan menggunakan air liur. Maka kesannya, pembelian melalui air liur jugak la jawapannya.kan??

Fikir2
September 23, 2010
4

Comments

  1. hehe.. btol tu. klu pesan air liur jwbnyer xde la tu.

    ReplyDelete
  2. dapat bawak balik pesanan air liur la..ahaha

    ReplyDelete
  3. ak paling x ske org janji air liur..coth ak bg pinjam duit yg aku dpt air liur kering.

    ReplyDelete
  4. bro batman... part tu paling payah... nk kena siat2 kulit ngan isi2 skali... siod ja..

    ReplyDelete

Post a Comment

Sebarang komen amatlah dihargai.

Hebat!

Search

Popular Posts

Raya yang laju dan menderu....

Sawang yang terkumpul di blog ni semakin membimbangkan.  Terdapat banyak pos…

Upacara mengejar ayam menggunakan teknologi 'dron'

Kalau dah namanya ayam kampung, memang sukar untuk kita bermesra ataupun mendek…

Pertahankan keamanan yang kita ada!

Kisah kematian dua beranak ketika cuba merentas sempadan Mexico - Amerika Sya…

Pentingnya ambil tahu hal jiran...

Kejadian kehilangan kanak-kanak semakin hari semakin menjadi-jadi. Ia menjadi…