Thursday, September 23, 2010

Perjanjian Air Liur.

Bila dah masuk satu masa, nafsu untuk berniaga atau menjalankan bisnes membuak-buak bagis sesetengah graduan. Bagi yang masih menganggur, kehadiran kawan-kawan yang mengajak untuk menjadi rakan kongsi berniaga sangat memberi harapan baru untuk mereka.

Salah satu perkara yang paling ditakuti ialah sekiranya berlaku sebarang permasalahan terutama yang melibatkan bahagian kewangan. Maka bila timbul masalah macam ni, berlaku perbalahan, salah faham dan tuding menuding. Ini kerana pada awalnya masing-masing bersetuju untuk bekerjasama tanpa sebarang dokumen yang ditulis. Segalanya bersifat air liur semata-mata.

Kalau perjanjian dah hanya melibatkan air liur, sebarang masalah timbul, jawapannya, air liur jugak la. Macam tu jugak kiriman air liur. Sebagai contoh, kiranya anda ke luar negara, ada kawan yang berpesan sejumlah benda yang perlu dibeli, tetapi hanya dipesan menggunakan air liur. Maka kesannya, pembelian melalui air liur jugak la jawapannya.kan??

4 comments

hehe.. btol tu. klu pesan air liur jwbnyer xde la tu.

dapat bawak balik pesanan air liur la..ahaha

ak paling x ske org janji air liur..coth ak bg pinjam duit yg aku dpt air liur kering.

bro batman... part tu paling payah... nk kena siat2 kulit ngan isi2 skali... siod ja..

Sebarang komen amatlah dihargai.