Segitiga = lambang KEHANCURAN???

Segitiga adalah sejenis poligon yang mempunyai 3 sisi. Namun, bentuk ini sering dikaitkan dengan lambang illuminati mahupun perkaitannya denga gerakan Freemanson.

Terdapat 3 peringkat di mana segitiga ini membawa kepada kehancuran:



1.Segitiga dalam diri manusia / individu.
Segitiga ini terjadi di mana manusia mengalami masalah dalaman akibat daripada cinta. Datang sahaja orang ke 3, maka wujud pergeseran atau lebih kasar dinamakan sebagai pergaduhan. Dari pergeseran ini, terhasil cnta yang dinamakan sebagai cinta segitiga yang akhirnya membawa kepada kehancuran dalam perhubungan sesama manusia yang amat susah dibina pada awalnya.

2. Segitiga dalam masyarakat.
Masyarakan hidup dengan saling berinteraksi. Kiranya masyarakat berada pada keadaan segitiga yang terhasil dari elemen asas iaitu individu seperti yang diperihalkan di atas. Dengan kebencian yang dicipta hasil daripada sifat benci pada individu tadi, maka, proses pergeseran yang berlaku semakin besar. Bermulalah pergaduhan antara puak yang jugak memberikan kesan kehancuran pada kehidupan bermasyarakat.

3. Segitiga dalam politik / negara.
Andaikata pergeseran dalam masyarakat kian merebak, maka aspirasi politik semasa bagi sesebuah negara kian terancam. Contohnya segitiga yang kini berlaku dalam kalangan masyarakat majoriti Malaysia iaitu Melayu. Dulu saling bercinta kerana saudara seagama, bercinta kerana sahabat sekelas di kala zaman belajar. Dek kerana pergeseran sedikit, yang UMNO nak perjuangkan hak dan kedaulatan bangsa Melayu, yang PAS nak perjuangkan agama Islam yang suci manakala si KEADILAN mahukan kewujudan kesepaduan rakyat hingga sanggup gunakan "orang luar" untuk membantu kejayaannya dalam "merdekakan" Malaysia.  Cukuplah dengan 3 ini, wujud segitiga dalam sokongan politik orang Melayu. Kiranya 60% rakyat Malaysia terdiri daripada Melayu, kalau dahulu peratusan ini menjadi "kuasa besar" dalm mencorakkan arena politik negara, kini suara itu menjadi yang paling KERDIL dengan hana 20%.


Maka, jaga-jaga dengan konsep segitiga ini kerana banyak sejarah yang membuktikan kehancuran daripada konsep ini.

2 comments:

  1. memang byk dah benda ni kat sekeliling kita..berhati-hati ajerlah..


    oooo blogging tak leh kaya..betul tu..janganlah harapkan nak kaya..dapat duit top up pun dah cukup bagus..betul tak?

    ReplyDelete
  2. btul la kak ina.....kena sentiasa berhati-hati n jangan tamak.. itulah bahaya dia...ahaha

    ReplyDelete

Sebarang komen amatlah dihargai.