Perlukah bercerita pasal KEJAYAAN???

Orang kata, kita kena tengok kisah di sebalik kejayaan orang.

Orang kata kita kena tengok orang yang berjaya agar boleh bagi kita inspirasi.

Orang yang berjaya wajar diberikan penghormatan tinggi sebab dia dah berjaya..

Pernahkah anda sedar? Cerita-cerita tentang orang berjaya ni lebih 50% sangat tidak benar. Sebabnya, dari kisah kejayaan mereka ni biasanya berada di luar logik akal manusia. Dengan tak cukup tidur boleh berjaya. Tapi bila jumpa motivator yang lain, kena cukupkan tido. Sangat bercanggah.

Dah tu, bila asyik ketengahkan kisah kejayaan, orang yang TERgagal, akan jadi GILA, akan jadi STRESS dan akan rasa mcam nak BUNUH DIRI. Pada aku, berlakunya STRESS, GILA, SAKIT MENTAL, dan BUNUH DIRI ni diakibatkan oleh mulut-mulut longkang yang sangat seronok bercerita pasal KEJAYAAAN orang lain.

Cuba la ceria kisah kegagalan orang pulak. Sekurang-kurangnya, sedikit perubahan pon dah boleh menaikkan semangat orang2 yang lemah dan sederhana sifatnya nih...
Emosi
June 23, 2010
4

Comments

  1. aku sokong.. betul3.. kegagalan yg akan membawa kepada kejayaan..

    ReplyDelete
  2. hahaha...biasanya saye pun x suka nak dengar pasal kejayaan orang ni...sebab x nak dorang riak...

    hahaha...bole x gitew??

    ReplyDelete
  3. kadang kadang bagos
    kadang kadang SANGAT TAK BAGOS

    ReplyDelete

Post a Comment

Sebarang komen amatlah dihargai.

NCIGNOW2

Search

Popular Posts

Pengalaman di Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM)

Kata kunci Universiti Pertahanan Nasional Malaysia, UPNM selama ini hanya menda…

Sakit perut yang menyeksakan..

Hari Jumaat yang lalu, 18 Julai 2008. Aku mengalami sakit perut yang dah tahap …

Perusahaan bahagia

Ada banyak hari duka, Isnin siku di muka, Selasa muncung bagai menge…

Upacara mengejar ayam menggunakan teknologi 'dron'

Kalau dah namanya ayam kampung, memang sukar untuk kita bermesra ataupun mendek…

Masa untuk lebihkan bersyukur

Dunia media ternyata menerima pukulan hebat akibat derasnya arus gangg…

Hebat!