Perlukah bercerita pasal KEJAYAAN???

Orang kata, kita kena tengok kisah di sebalik kejayaan orang.

Orang kata kita kena tengok orang yang berjaya agar boleh bagi kita inspirasi.

Orang yang berjaya wajar diberikan penghormatan tinggi sebab dia dah berjaya..

Pernahkah anda sedar? Cerita-cerita tentang orang berjaya ni lebih 50% sangat tidak benar. Sebabnya, dari kisah kejayaan mereka ni biasanya berada di luar logik akal manusia. Dengan tak cukup tidur boleh berjaya. Tapi bila jumpa motivator yang lain, kena cukupkan tido. Sangat bercanggah.

Dah tu, bila asyik ketengahkan kisah kejayaan, orang yang TERgagal, akan jadi GILA, akan jadi STRESS dan akan rasa mcam nak BUNUH DIRI. Pada aku, berlakunya STRESS, GILA, SAKIT MENTAL, dan BUNUH DIRI ni diakibatkan oleh mulut-mulut longkang yang sangat seronok bercerita pasal KEJAYAAAN orang lain.

Cuba la ceria kisah kegagalan orang pulak. Sekurang-kurangnya, sedikit perubahan pon dah boleh menaikkan semangat orang2 yang lemah dan sederhana sifatnya nih...
Emosi
June 23, 2010
4

Comments

  1. aku sokong.. betul3.. kegagalan yg akan membawa kepada kejayaan..

    ReplyDelete
  2. hahaha...biasanya saye pun x suka nak dengar pasal kejayaan orang ni...sebab x nak dorang riak...

    hahaha...bole x gitew??

    ReplyDelete
  3. kadang kadang bagos
    kadang kadang SANGAT TAK BAGOS

    ReplyDelete

Post a Comment

Sebarang komen amatlah dihargai.

Search

Popular Posts

Masa untuk berhijrah!

Foto Astro AWANI / Shahir Omar Setiap kali kedatangan tahun baharu, maka …

Masa untuk lebihkan bersyukur

Dunia media ternyata menerima pukulan hebat akibat derasnya arus gangg…

Upacara mengejar ayam menggunakan teknologi 'dron'

Kalau dah namanya ayam kampung, memang sukar untuk kita bermesra ataupun mendek…

Apa terjadi kepada jalan utama Kuala Lumpur ketika sambutan ambang 2020?

Maaflah lambat sikit video ni. Proses mengeditnya yang ambil masa lebih sikit…

Pentingnya ambil tahu hal jiran...

Kejadian kehilangan kanak-kanak semakin hari semakin menjadi-jadi. Ia menjadi…

Hebat!