Perlukah bercerita pasal KEJAYAAN???

Orang kata, kita kena tengok kisah di sebalik kejayaan orang.

Orang kata kita kena tengok orang yang berjaya agar boleh bagi kita inspirasi.

Orang yang berjaya wajar diberikan penghormatan tinggi sebab dia dah berjaya..

Pernahkah anda sedar? Cerita-cerita tentang orang berjaya ni lebih 50% sangat tidak benar. Sebabnya, dari kisah kejayaan mereka ni biasanya berada di luar logik akal manusia. Dengan tak cukup tidur boleh berjaya. Tapi bila jumpa motivator yang lain, kena cukupkan tido. Sangat bercanggah.

Dah tu, bila asyik ketengahkan kisah kejayaan, orang yang TERgagal, akan jadi GILA, akan jadi STRESS dan akan rasa mcam nak BUNUH DIRI. Pada aku, berlakunya STRESS, GILA, SAKIT MENTAL, dan BUNUH DIRI ni diakibatkan oleh mulut-mulut longkang yang sangat seronok bercerita pasal KEJAYAAAN orang lain.

Cuba la ceria kisah kegagalan orang pulak. Sekurang-kurangnya, sedikit perubahan pon dah boleh menaikkan semangat orang2 yang lemah dan sederhana sifatnya nih...
Emosi
June 23, 2010
4

Comments

  1. aku sokong.. betul3.. kegagalan yg akan membawa kepada kejayaan..

    ReplyDelete
  2. hahaha...biasanya saye pun x suka nak dengar pasal kejayaan orang ni...sebab x nak dorang riak...

    hahaha...bole x gitew??

    ReplyDelete
  3. kadang kadang bagos
    kadang kadang SANGAT TAK BAGOS

    ReplyDelete

Post a Comment

Sebarang komen amatlah dihargai.

NCIGNOW2

Search

Popular Posts

3 pengalaman pelik jadi bapa di tahun 2020

Tahun 2020 melengkapkan kehidupan aku sebagai bapak selama lebih empat tahun. D…

Jaga sempadan negara bukan time COVID-19 semata-mata

Perkembangan daripada Op Benteng bakal menjadi bualan hangat sebaik saja PKPP (…

Perusahaan bahagia

Ada banyak hari duka, Isnin siku di muka, Selasa muncung bagai menge…

Selain kawalan kendiri, seksaan kendiri juga perlu diberi perhatian

Hidup kita perlukan disiplin. Melalui disiplin segala laluan hidup biasanya aka…

Menghampiri jam ke 2,000 Perintah Kawalan Pergerakan PKP

Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) mula dikuat kuasa pada 18 Mac lalu. Ketika aw…

Hebat!