Perang zaman KINI!!

Revolusi perang telah berlaku..

Kalo dulu di zaman Perang Dunia Pertama mahupun Kedua, perang yang berlaku tercetus akibat perebutan kawasan dan untuk mendapatkan kuasa politik. Serangan yang dilakukan ialah melalui ketenteraan yang jugak menentang tentera dari negara pihak lawan.Contohnya semasa perebutan Tanah Melayu suatu masa dahulu, berlaku peperangan antara Askar British dengan Askar Jepun. Sangat menarik peperangan ini kerana ia menyebabkan pertumpahan darah antara tentera. Orang awam yang terlibat jugak tidak banyak yang mengalami kecederaan.

Namun demikian, di zaman berteknologi tinggi kini, biarpun senjata semakin maju dan canggih, peperangan yang berlaku antara negara kini tidak lagi peperangan antara tentera penyerang dan tentera pihak yang mempertahankan negara. Akan tetapi, serangan dilakukan ke atas orang awam. Seolah-olah serangan atau peperangan zaman kini hanyalan serangan ke atas orang awam.

Maksudnya di sini, untuk bersedia dengan peperangan yang mungkin boleh berlaku bila-bila masa, orang awam seperti kita perlu lebih bersedia dengan pertahanan diri untuk melawan askar yang akan menyerang kita. Kesian kan... Teknologi canggih, tapi masih tak dapat nak menyelamatkan manusia.
Info Menarik
June 5, 2010
6

Comments

  1. tu yg sedih tuh
    mntg2 depa rakyat lemah depa dijdikn mngsa..
    kte kne byk2 beramal dan sentiasa bersedia utk maut yg akan dtg bila2 je.. cm ayat pmimpin lak

    ReplyDelete
  2. btol3x.. tak pasal2x je orang awam yang x bersalah jadi mangsa..


    My latest entry : Wanita Dipecat Kerana Terlalu Seksi

    ReplyDelete
  3. a'ah sekarang memang perang macam tuh, gilar punya perang, hahaha... polis pon dah macam siot jer.. askar bagi wadud ok la lagi :)

    salam kenal dari wadud@duad

    ReplyDelete
  4. dorang seksa dengan bom fosforus
    memang kejam

    ReplyDelete
  5. Kekuatan datang dari kesatuan... huhu.. Bila manusia bersatu, maka tiada peperangan..haha

    ReplyDelete

Post a Comment

Sebarang komen amatlah dihargai.

Hebat!

Search

Popular Posts

Raya yang laju dan menderu....

Sawang yang terkumpul di blog ni semakin membimbangkan.  Terdapat banyak pos…

Upacara mengejar ayam menggunakan teknologi 'dron'

Kalau dah namanya ayam kampung, memang sukar untuk kita bermesra ataupun mendek…

Pertahankan keamanan yang kita ada!

Kisah kematian dua beranak ketika cuba merentas sempadan Mexico - Amerika Sya…

Pentingnya ambil tahu hal jiran...

Kejadian kehilangan kanak-kanak semakin hari semakin menjadi-jadi. Ia menjadi…