Nikmat SUSAH.

Inilah lumrah hidup, bila berlaku kesusahan dalam kehidupan, maka kita akan bertambah semangat.

Semangat untuk menambah pendapatan, semangat untuk bekerja serta semangat untuk memperbaiki kelemahan diri. Inilah yang dinamakan NIKMAT SUSAH.

Lihat saja kepulangan 12 aktivis negara yang telah ditahan oleh tentera Israel tempoh hari. Air muka mereka tiada langsung menunjukkan unsur keletihan mahupun penyesalan. Cuma kekecewaan dan kemarahan yang membuak-buak terhadap pihak rejim Zionis yang telah merosakkan pemikiran Bani Israel ni.

Maka dari kesusahan yang berlaku pada aktivis ini untuk menghantar bantuan kemanusiaan inilah yang menyebabkan semangat mereka semakin hari semakin bertmabah.

Mereka ini adalah antara insan yang paling tepat untuk kita jadikan sebagai sumber inspirasi bagi menambah semangat diri di kala menghadapi kesusahan. Ini kerana setiap kesusahan yang ditimpakan ke atas kita sebenarnya satu jenis nikmat yang tak ternilai kepada diri kita kerana ianya sangat berkesan untuk membentuk diri kepada yang lebih baik dan bertenaga.
1Malaysia
June 7, 2010
3

Comments

  1. yups
    aku tgok dkt rtm semalam
    syok gila dengar pengalaman diorang

    p/s : Rajnikanth Pun Ada Klon Sekarang http://hanspunyablog.blogspot.com/2010/06/bukan-setakat-michael-jackson-jer-ada.html

    ReplyDelete
  2. kan hans kan??ehehehe,,sangat menarik.. :p

    ReplyDelete
  3. oya sgt sokong..
    mereka rasa experience sume tu..
    syukur selamat kembali..

    ReplyDelete

Post a Comment

Sebarang komen amatlah dihargai.

Search

Popular Posts

Upacara mengejar ayam menggunakan teknologi 'dron'

Kalau dah namanya ayam kampung, memang sukar untuk kita bermesra ataupun mendek…

Sedap Weh meraikan Nasi Lemak melalui Google Malaysia

Nasi Lemak merupakan sejenis makanan yang paling kuat pengaruhnya sebagai ejen …

Pertahankan keamanan yang kita ada!

Kisah kematian dua beranak ketika cuba merentas sempadan Mexico - Amerika Sya…

Pentingnya ambil tahu hal jiran...

Kejadian kehilangan kanak-kanak semakin hari semakin menjadi-jadi. Ia menjadi…

Persediaan menjadi boss

Sekejap sahaja kita dah masuk bulan Mac. Ia merupakan bulan terakhir untuk su…

Hebat!