Nikmat SUSAH.

Inilah lumrah hidup, bila berlaku kesusahan dalam kehidupan, maka kita akan bertambah semangat.

Semangat untuk menambah pendapatan, semangat untuk bekerja serta semangat untuk memperbaiki kelemahan diri. Inilah yang dinamakan NIKMAT SUSAH.

Lihat saja kepulangan 12 aktivis negara yang telah ditahan oleh tentera Israel tempoh hari. Air muka mereka tiada langsung menunjukkan unsur keletihan mahupun penyesalan. Cuma kekecewaan dan kemarahan yang membuak-buak terhadap pihak rejim Zionis yang telah merosakkan pemikiran Bani Israel ni.

Maka dari kesusahan yang berlaku pada aktivis ini untuk menghantar bantuan kemanusiaan inilah yang menyebabkan semangat mereka semakin hari semakin bertmabah.

Mereka ini adalah antara insan yang paling tepat untuk kita jadikan sebagai sumber inspirasi bagi menambah semangat diri di kala menghadapi kesusahan. Ini kerana setiap kesusahan yang ditimpakan ke atas kita sebenarnya satu jenis nikmat yang tak ternilai kepada diri kita kerana ianya sangat berkesan untuk membentuk diri kepada yang lebih baik dan bertenaga.
1Malaysia
June 7, 2010
3

Comments

  1. yups
    aku tgok dkt rtm semalam
    syok gila dengar pengalaman diorang

    p/s : Rajnikanth Pun Ada Klon Sekarang http://hanspunyablog.blogspot.com/2010/06/bukan-setakat-michael-jackson-jer-ada.html

    ReplyDelete
  2. kan hans kan??ehehehe,,sangat menarik.. :p

    ReplyDelete
  3. oya sgt sokong..
    mereka rasa experience sume tu..
    syukur selamat kembali..

    ReplyDelete

Post a Comment

Sebarang komen amatlah dihargai.

NCIGNOW2

Search

Popular Posts

3 pengalaman pelik jadi bapa di tahun 2020

Tahun 2020 melengkapkan kehidupan aku sebagai bapak selama lebih empat tahun. D…

Selain kawalan kendiri, seksaan kendiri juga perlu diberi perhatian

Hidup kita perlukan disiplin. Melalui disiplin segala laluan hidup biasanya aka…

Jaga sempadan negara bukan time COVID-19 semata-mata

Perkembangan daripada Op Benteng bakal menjadi bualan hangat sebaik saja PKPP (…

Perusahaan bahagia

Ada banyak hari duka, Isnin siku di muka, Selasa muncung bagai menge…

Menghampiri jam ke 2,000 Perintah Kawalan Pergerakan PKP

Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) mula dikuat kuasa pada 18 Mac lalu. Ketika aw…

Hebat!