Layakkah manusia MERAJUK dengan TUHAN?

Semua manusia berdoa. Memohon kepada Tuhan mereka untuk memberikan apa yang mereka mahukan. Paling hits atau paling banyak manusia akan berdoa kepada Tuhannya ialah bila berlakunya bencana, atau kesusahan.

Tapi, apa yang menariknya di zaman yang mantap dan canggih ni, manusia akan mintak apa saja dari Tuhan untuk memudahkan kehidupannya. Lebih menariknya, permintaan dibuat, namun kewajipan serta tanggungjawab yang perlu dijalankan kepada Tuhan tidak dijalankan dengan sebaiknya.

Bila tidak dapat apa yang manusia doakan, maka dia akan 'merajuk' dengan Tuhan. Sebagai tanda 'merajuk', maka manusia tidak menjalankan tanggungjawabnya kepada Tuhan. Melakukan keseronokan hidup tanpa berfikir tentang Tuhan. Layak ka??

Sangat TAK LAYAK!!!! Sebabnya, kalo Tuhan merajuk ngan kita, dalam masa 1 saat saja, kita boleh tinggal habuk... Jangan sesekali cuba merajuk pada Tuhan. Kerana Tuhan Maha Menyayangi akan hambanya. Sayangi Tuhan, sayangi diri sendiri.
Diriku
June 18, 2010
9

Comments

  1. thanks jugak shafeeqa... :p

    ReplyDelete
  2. merajuk dgn tuhan. great sharing. lemahnya kita. kdg2 dgn tuhan pun bersyarat. bernazar utk something self-benefit.

    ReplyDelete
  3. setuju sangat....seakan memang tak layak...kerana kita sangat banyak diberi anugerah...
    apakan lagi nak merajuk...sepatutnya kita lagi malu..bersyukur dengan apa yg ada...

    ReplyDelete
  4. setuju sangat....seakan memang tak layak...kerana kita sangat banyak diberi anugerah...
    apakan lagi nak merajuk...sepatutnya kita lagi malu..bersyukur dengan apa yg ada...

    ReplyDelete
  5. pepatah mengatakan : "Merajuklah pada yg sayang, meminta pada yg sudi"..Tuhan tu kan Maha Penyayang?..sebab tu la org merajuk dgn Tuhan

    ReplyDelete

Post a Comment

Sebarang komen amatlah dihargai.

Hebat!

Search

Popular Posts

Raya yang laju dan menderu....

Sawang yang terkumpul di blog ni semakin membimbangkan.  Terdapat banyak pos…

Upacara mengejar ayam menggunakan teknologi 'dron'

Kalau dah namanya ayam kampung, memang sukar untuk kita bermesra ataupun mendek…

Pertahankan keamanan yang kita ada!

Kisah kematian dua beranak ketika cuba merentas sempadan Mexico - Amerika Sya…

Pentingnya ambil tahu hal jiran...

Kejadian kehilangan kanak-kanak semakin hari semakin menjadi-jadi. Ia menjadi…