Rindu & Sayang...

Manusia itu unik..Maka dengan setiap keunikan manusia itu kita perlu sentiasa memafkan apa yang kita rasakan salah bagi tindakan atau sikap manusia tersebut. Kerana kepercayaan kepada keunikan manusia ni membolehkan kita lebih memahami erti kehidupan.

Apa itu rindu?
Rindu itu sejenis perasaan atau ingatan kita terhadap individu mahupun objek yang pernah berada bersama kita mahupun melekat dalam memori hidup kita.

Apa itu sayang?
Sayang pulak boleh dikatakan sebagai sejenis panggilan pada seseorang yang menadapat tempat di hati seseorang.

Sayang jugak boleh aku takrifkan seagai pertaruhan perasaan hiba dan belas dari seseorang.



2 perkara yang aku sentiasa dengar, nampak dan sentiasa berusaha untuk merasainya dan cuba untuk diaplikasikan dalam hidup, tapi masih tak boleh. Tak boleh di sini sebabnya aku sendiri tak dapat nampak dan rasa sepenuhnya walaupun dalam kalangan ahli keluarga aku sendiri.

Kalo setakat sayang pasal sanggup lakukan apa saja demi seseorang. Itu dinamakan tanggungjawab!

Sebabnya, dalam berkeluarga, mahupun berkawan. Sudah menjadi tanggungjawab kita untuk melakukan apa sahaja pada orang yang ada kaitan dalam hidup kita ni. Kalo ia dikatakan sebab sayang. Agak mustahil sebabnya kalaupun tiada sesiapa yang akan bantu orang tue, pada masa kesusahan, tetap jadi tanggungjawab kita untuk tolong dia.. Kan??

So, apa maksud 2 perkataan ni???? Fikir, tengok dan rasakan...
Diriku
March 25, 2010
4

Comments

  1. 2 perkataan yang memberi maksud mendalam dan juga sentiasa meninggalkan kesan yang mendalam hidup seseorang...

    p/s:saya sayang dan rindu mama saya....!!!!>___<

    ReplyDelete
  2. i think u will feel the real rindu and sayang when u r far away from the people that u love...far meaning really far.....(macam aku..haha)

    and maybe when u lost them...then u will feel sayang n rindu more...

    bagi pendapat aku rindu dan sayang yang paling susah untuk aku ialah rindu dan sayang pada rasulullah.sbb kita boleh cakap ja kita rindu dan syg.tp is it betol2 the real feeling?tapi masih blom terlambat utk mencari rasa yg btol tu kan?
    wallahualam.

    ReplyDelete

Post a Comment

Sebarang komen amatlah dihargai.

Hebat!

Search

Popular Posts

Raya yang laju dan menderu....

Sawang yang terkumpul di blog ni semakin membimbangkan.  Terdapat banyak pos…

Upacara mengejar ayam menggunakan teknologi 'dron'

Kalau dah namanya ayam kampung, memang sukar untuk kita bermesra ataupun mendek…

Nikmat jadi orang malas!

Sejak zaman sekolah, kita akan kenal dengan individu yang dilabel sebagai pemal…

Pentingnya ambil tahu hal jiran...

Kejadian kehilangan kanak-kanak semakin hari semakin menjadi-jadi. Ia menjadi…

Tip kurangkan anak tengok gajet!

Bila dah jadi bapak, banyak perkara perlu kita beri perhatian. Nak cari duit …