Monday, February 1, 2010

Tahniah Buat Melayu Pulau Pinang

Ini satu ucapan yang aku simpan sejak 2 tahun lepas.

Bila TSUNAMI politik yang berlaku telah mengubah landskap sosial di Pulau Pinang. Kejayaan besar DAP yang mengetuai PAKATAN memecahbelahkan RAKYAT ini telah berjaya menakluk pemikiran yang menghasilkan perubahan undi kepada masyarakat Pulau Pinang.

Bagaimana ini terjadi?

Mudah saja, sebarkan segala kepincangan dan korupsi yang dibuat oleh orang UMNO, buat janji2 yang berupa hadiah pada setiap rakyat yang mengundi mereka serta kecohkan suasana dengan menghamburkan isu berbaur kepentingan kaum **N*. Maka dengan itu, semua akan bertukar arah untuk mengundi.

Ada yang sokong bermati-matian, ada yang sokong kerana nak bagi UMNO rasa bagaimana bila xjadi kerajaan kat Pulau Pinang.

Kesannya sekarang?

Makin banyak rumah mewah yang menjadi modus operandi utama untuk menghalau Melayu keluar dari Pulau Pinang (bahagian Pulau). Makin banyak gerai2 Melayu dirobohkan walhal banyak lagi gerai kaum2 lain yang jauh lebih meleleh dan "bersih" dibiarkan menjaja di sekitar Jalan Penang.

Kalau dulu, Pulau Pinang terkenal dengan Rojak Buah, Nasi Kandar, Passemboq, Boria dan sebagainya. Insyaallah 10 tahun lagi, Pulau Pinang akan dikenali dengan makanan yang jauh lebih enak, Nasi Babi, Koay teow daging, Dim Sum dan yang semakanan dengannya.

Teruskan sokongan anda pada DAP kiranya ini yang anda mahu.

3 comments

ye....go melayu go....jngn bg muka kat orng yang menndas kta.....

100% setuju!!u shud write more about this...banyak yang masih xsedar...

most people hanya nampak kesan jangka masa dekat..menentang tu!menentang ni!
padahal depa xtau,puak2 caya tu plan baik punya...

pastu melayu2 'cerdik' ni pon ikut telunjuk depa.konon2 utk keadilan..itu tak puas hati..ini tak puas hati.....p lah undi yg sangat 'adil' tu..

last2 esok 5 thn lagi sapa yg gigit jari??'kita jadi kuli ja...hat lain?ekonomi depa sapu..politik depa sapu...melayu??lu pikir la sendiri...

p/s:sorila hilal menumpang komen kurang sopan..la ni da xboleh dah cakap lapik2...payah nak paham...hehe..

Sebarang komen amatlah dihargai.