Banyak duit = banyak kasih sayang?

Banyak orang aku nengok skang mempunyai masalah ngan pasangannya..

Ada yang dah bertunang, tapi kadang2 gaduh.. Ada jugak kes teruk lagi sampai nak putus tunang.
Ada yang dah kawen, tapi konon xbahagia. Ada usaha untuk menceraikan isteri.

Ada jugak yang berkapel. Nak jaga pasangan dia ni macam bini dia. Semua benda xleh buat. Nak p sana xbleh, nak hang out ngan member xboleh.


Itu realiti sekarang. Nak hidup bersama tapi ada saja halangan yang datang. Kadang2 halangan tue macam xmasuk akal pon ada.

Tidak kurang jugak yang mencari pasangan untuk tujuan material. Contohnya bila dah kapel ngan mamat nih, maka aku boleh g memana nek keta dia. Leh nek motor dia. N ada jugak yang membolehkan kita dapat $$$$ dia..

Hurm..

Kebanyakan orang sekarang hanya memikirkan duit. Dengan duit, kononnya kita boleh beli segalanya kasih sayang. Untuk tunjukkan kita sayang pada orang tue, perlu untuk beri dia duit secukupnya. Kaedah ni juga banyak diaplikasi oleh ibubapa zaman sekarang.

Mungkin sebab tue la anak2 yang ada sekarang makin melemak. Bukan sahaja lemak fizikal (bertambah2 daging dan isi di perut) malah, melemak lebih dari segi perangai. Xbagi duit, nak merajuk. Kalo camni, sampai bebila pon masalah sosial xkan selesai.

Kan?
Fikir2
February 5, 2010
4

Comments

  1. ye la...aku setuju tu.....selamat aku xdiketegori..hehehe, cm along pn da..hahahaha. memg la lah, dunia sekarang ni memg cm tu, duit segalanya...da duit da kasih sayang, da pangkat, orng pn tkt kat kita

    ReplyDelete
  2. yup..sangat setuju...lal mmg kawan yg memahami...that why su sayang lal...hehe

    ReplyDelete
  3. hehe..benda ni subjektif.
    semua betul.

    money is not everything.
    but a lot of things can't be done without money..

    hidup perlu duit.
    kasih sayang je takleh nak bagi perut kenyang. tp kena beringat ah.

    hik hik.. kena seimbang duit ngan love. (^_^)

    ReplyDelete

Post a Comment

Sebarang komen amatlah dihargai.

Search

Popular Posts

Ini sebab penting yang menyebabkan kita akan mula menabung sebelum bermulanya tahun 2021

Penularan wabak COVID-19 sememangnya memberi kesan besar kepada kebanyakan kita…

Apa maksud Normal Baharu atau Kebiasaan Baharu ?

Sejak Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) bermula pada 18 Mac 2020 yang lalu, keh…

Pengalaman di Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM)

Kata kunci Universiti Pertahanan Nasional Malaysia, UPNM selama ini hanya menda…

Sakit perut yang menyeksakan..

Hari Jumaat yang lalu, 18 Julai 2008. Aku mengalami sakit perut yang dah tahap …

Di mana kepentingan Sidang Kemuncak Copenhagen 2009?

Semalam tamatnya Sidang Kemuncak Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) diCopenhagen, Den…

Hebat!