Sunday, February 21, 2010

Ada degree, tapi xpandai bersosial??

Ini adalah sindrom terhebat graduan masa kini.. Memang hebat.. Jumlah gaduan yang dihasilkan oleh kesemua IPT di seluruh pelusuk Malaysia mencecah lebih 20 000 orang setahun. Namun, hasil pelaburan kerajaan untuk bersetubuh melahirkan graduan ni yang cemerlang.. Namun, yang dah lahir sebagai graduan lain sket jadinya.

Maslah terbesar, ilmu akademik kebanyakan graduan ni sangat cemerlang. Itu sangat membanggakan kerana reputasi IPT Malaysia mendapat tempat kebanyakan negro dari serata dunia untuk belajar di sini..

Namun, apa yang aku tengok, skang ni kebanyakan graduan yang ada seolah-olah tak pernah hidup sendiri. Macam xreti nak jaga hati orang.. Jangan kata hati kawan-kawan, malah ada yang tergamak xreti jaga hati mak ayah sendiri.


Kalo bab dok ngan member-member satu hal la.. Kalo dah duduk bersama tue, pepandai la pikir untuk saling melengkapi.. Bukan bersikap parasit. Asik nak benda free ja... Kan??

4 comments

muhasabah diri...itu jalan terbaik untuk jadi profesional...

btoi3
huuhu
kna pndai adapt dlm kalangan member n jgn ikot kepala..kita hidup bermasyarakat kn?
hehe, menyampuk jap kt sini

ah. Sindrom itu. ada yang makin kuat blajar, makin tak pandai cuci pinggan mangkuk.

Ko suda cuci pinggan hilal? hehe. byk followers ko woh.

blog aku underground. hahah

thanks Pjoe atas nasihat...ehehe....

mimi, ok apa datang sni, kasi meriah sket.ehehe

msel, ak sudah cuci..ahaha.... blog ko underground ka?? poyo la..aha

Sebarang komen amatlah dihargai.