Monday, January 25, 2010

Sayang (pada persepsi aku).

Aku kategorikan sayang yang ada dalam diri aku kepada beberapa kategori.

1. sayang kepada agama.
Ini merupakan sejenis sayang yang timbul secara semulajadi dalam diri aku. Automatik bila jalankan tanggungjawab beragama menjadikan aku sayang agama aku, sayang Tuhan yang menciptakan aku dari spesis yang paling hebat di muka bumi ni.

2.sayang pada family.
Aku sayang family aku. Sayang nie tahap max di kalangan manusia lain kerana dari family aku la aku belajar banyak benda. Dari family akulah aku menjadi semakin kreatif setiap hari. Biar banyak dugaan yang ada, namun, kasih dan sayang aku terhadap
seluruh ahli family aku tetap utuh. Kerana ia tetap tak dapat dipisahkan walau apa pun terjadi kerana ini perhubungan kasih & sayang yang melibatkan keturunan.

3.sayang pada member2.
Hingga hari ni, dah ramai member yang berjaya membuatkan diri mereka disayangi aku. Xkira lelaki ataupun perempuan. Kasih dan sayang antara member nie pada aku mudah dinodai oleh sikap member yang kadang2 ambil kesempatan atas hubungan yang tersangat baik antara kita. Jadi, di sini, kebanyakan member yang mana aku sanggup p jumpa walau di mana pelusuk dunia ni, bermakna aku maish sayangkan mereka. Pada aku, member2 menjadi tempat aku mendapat kebahagiaan hidup dan tempat di mana aku mematangkan diri aku.



4.sayang pada kekasih hati.
Cinta pada kekasih hati ni pada aku ia berada lebih sket dari sayang pada member2 dan sayang pada kekasih hati ni 80% mirip sayang aku pada family. NAMUN, perlu diingat. Dalam perhubungan kekasih (sesama manusia), aku lebih berminat untuk perhubungan yang TIADA JELES, perhubungan yang MESRA dan mempunyai pengurusan emosi yang sangat mantap. Ak benci pada kawalan hingga mengehadkan segala aktiviti aku. Kerana sayang itu dari hati. Bukan perbuatan semata-mata.

5.sayang pada barang2.
Aku sangat sayang barang2 yang aku ada.. Xkisah besar mana barang tue, aku tetap sayang. Jadi, untuk guna barang aku, pastikan mendapat kebenaran dari aku samada secara lisan ataupun bertulis (SMS). Pantang kalo orang guna barang aku tanpa kebenaran dan lebih memburukkan keadaan, barang tue plak jahanam lepas dia guna. Bakal menyebabkan ledakan emosi yang menghasilkan ayat yang sangat berasid serta menghakis.


7 comments

bahaya toll.. berasid dan menghakis.. tapi aku pon cam ko gak.. pantang org guna barang aku tnpa pengetahuan aku.. pastue plak wat jahanam... dan satu agi kategori.. org yg pinjam barang tapi wat barang tue harta dia smpai brg tue rosak... pastue mmg betul2 tak pndai nk pulangkan balik.. ishk3, sbrr... ~luahan yg terpendam~

Memang perlu la qis.. member2 kadang2 makan ati ngan aku. Tapi aku terpaksa untuk educate diorang moga xkena ngan orang len... Aku still leh terima cuma kena keras ati sket untuk tgur...

lal....mana gambar member UMS wei...=(

ala.. mana sempat ja aku letak..ehe... Jangan sdey plak..eehehe

suke la pic dgn member2 tuh.
erm,tibe2 rindu lak kat kenkwn mrsm dulu. (-___-)

sukeee pic tu!! :D
love u toO elal~~ hehe :p

hoho...suka2...ahaha... aku pon suka...

Sebarang komen amatlah dihargai.