Dari Delhi..

Skang dah berada di New Delhi... Keadaan dia amatlah berbeza dari bandar kecil, Aligarh. Umpama tapak tangan.. Bila dialih ke atas, dan ke bawah.. Itulah perbezaan antara Aligarh dan New Delhi.. Banyak perkara yang akan dikongsikan...

Untuk setakat ni, setinggi kesyukuran dipanjatkan ke hadrat Illahi kerana dapat hidup di Malaysia.. Satu bumi bertuah yang jadi impian seluruh umat manusia di seluruh dunia.. Biar berlaku banyak perebutan kuasa. Saling menuduh siapa salah dalam politik Malaysia. Hingga kini aku masih xdapat nampak potensi yang "menarik" untuk dinikmati rakyat Malaysia.. Kononnya nak membantu rakyat.. Tapi kerajaan yang ada sejak kemerdekaan Malaysia masih mampu memberikan kekayaan dan kebahagiaan kepada penduduk Malaysia.

Justeru itu, lebih banyakkan bersyukur dari asyik saja mencari kesalahan orang lain.... Insyaallah hidup akan lebih bahagia, aman dan makmur....
Diriku
August 4, 2009
1

Comments

  1. aku sgt2 bsetuju...
    knapa rakyat x penah nk rs besyukur kn~
    btwy,GUDLucK hilal...^^

    ReplyDelete

Post a Comment

Sebarang komen amatlah dihargai.

Search

Popular Posts

Pengalaman di Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM)

Kata kunci Universiti Pertahanan Nasional Malaysia, UPNM selama ini hanya menda…

Kalau hidup ni manis sepanjang jalan pun tak sedap jugak!

Kehadiran tahun 2020 memang sangat mengujakan! Ya la, angka 2020 ni merup…

Ritual Feri Pulau Pinang

Setiap kali balik Penang, seperti biasa, Zayyan akan sentiasa mintak nak n…

Upacara mengejar ayam menggunakan teknologi 'dron'

Kalau dah namanya ayam kampung, memang sukar untuk kita bermesra ataupun mendek…

Masa untuk berhijrah!

Foto Astro AWANI / Shahir Omar Setiap kali kedatangan tahun baharu, maka …

Hebat!