Bunga....




Nie 2 jenis bunga yang aku jumpa...
Satu bunga nie nama dia bunga Kemboja.. Jumpa kat skola adik aku.. Skola St George, P.Pinang.
Bunga Kemboja..



Lagi satu, bunga orkid yang dah berbunga yang ada kat umah nenek aku..Sempoi punya cantik bunga nie....

Bunga Orkid..


Namun, bila cakap pasal bunga nie, perkara len yang aku teringat ialah lagu "bunga" yang abah slalu ceta.. Xramai orang kat tempat karaoke leh tarikk lagu bunga nie bagus2....Beberapa orang "terpilih" ja yang leh tarik...Haha...Layan..

*Sengaja aku lambatkan entry nak kasi Chance korang smua layan gamba konsert aku pueh2...haha.. Insyaallah, doakan kat India nanti ada internet yang boleh aku akses.. Maka bolehlah aku kongsikan pengalaman aku kat sana nanti...Doakan yang terbaik wok untuk aku k.. Insyallah..
Alam Sekitar
May 25, 2009
3

Comments

  1. bunga...banyak pengertian tu...
    pelik plak sejak bila lal suka bunga nih...dah la bunga orkid..bunga kemboja...

    ehem2...org kat dalam tv tu pun "bunga" gak kan...ahaks

    tersentap dapat mesej:
    anda semua dah tido? patik rindu akan kalian semua. Dah dekat2 nak p India nie patik rindukan kalian...(meletop + terkejut)....

    ingatkan dah tak da feeling...tau pun rindu ek....apa2pun su usik lal buat kali terakhir sblm ke India...Tapi nnt su buat lagi..hehe

    ReplyDelete
  2. lal, jangan lupa bg info ang kat sana k...pe2 pun jaga diri bebaik tempat orang....n all the best d sana k...

    ReplyDelete
  3. Sedara, pasti ke yg merah-merah tu bunga Kemboja? Bukan ke bunga Kemboja tu warnanya putih kalau tidak pink atau kekuningan, daun-daunyya besar dan byk tanam atas kubur?

    ReplyDelete

Post a Comment

Sebarang komen amatlah dihargai.

Search

Popular Posts

Ini sebab penting yang menyebabkan kita akan mula menabung sebelum bermulanya tahun 2021

Penularan wabak COVID-19 sememangnya memberi kesan besar kepada kebanyakan kita…

Pengalaman di Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM)

Kata kunci Universiti Pertahanan Nasional Malaysia, UPNM selama ini hanya menda…

Apa maksud Normal Baharu atau Kebiasaan Baharu ?

Sejak Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) bermula pada 18 Mac 2020 yang lalu, keh…

Apa maksud sebenar untuk TAK LARAT???

Selalunya akan ada saja orang yang akan datang lambat keja, tak datang keja lan…

Sakit perut yang menyeksakan..

Hari Jumaat yang lalu, 18 Julai 2008. Aku mengalami sakit perut yang dah tahap …

Hebat!