Peluang pertama & terakhir..


Dah masuk bulan April...

Kalau orang yang selalu suka tengok matahari terbenam, ingatlah bahawa nikmat siang & malam yang telah diberikan pada kita tue hanya sekali seumur hidup untuk kita nikmati. Contohnya, kalau hari ini 1 april 2009... Inilah kali pertama dan kali terakhir untuk kita jmpa 1 April 2009 dalam hidup kita...

Oleh itu, aku nak pesan kat diri aku untuk lebih mensyukuri nikmat yang setiap hari Allah berikan kat aku... Sebabnya kalo aku nak senaraikan nikmat yang aku dapat ni xabes...Nikmat dapat tidur, dapat makan, dapat bernafas, dapat keluarga, dapat kawan2 dan macam2 lagi yang aku dapat percuma..

Dengan nikmat bulan April yang Allah bagi aku peluang untuk menemuinya.. Aku harapkan peluang yang pertama dan terakhir ni aku dapat gunakan dengan baik untuk memastikan segala kerja yang perlu dibereskan dapat disiapkan dengan segera & berkualiti...

Insyaallah...
Diriku
March 31, 2009
9

Comments

  1. iyer betul tue....keunikan manusia pun boleh diubah dengan faktor2 tertentu...tp 'peluang pertama&terakhir..' tak boleh diubah2 dah....1 April 09 akan berlalu dan takkan kembali lagi.....ijazah sarjana muda yg kita ambil skarang pun takkan diulang kembali....teruskan perjuangan kita sebagai pelajar,anak,abang,kawan,sahabat,manusia dengan sebaikknya....wokay...love u all...

    manusia adalah unuk!

    ReplyDelete
  2. manusia adalah unik...

    bukan unuk..wahaha

    ReplyDelete
  3. ala tersalah eja sb taip cpt2.....huhuhuhu....

    ReplyDelete
  4. kerana keunikan
    kita semua bertemu
    terjalin suatu ikatan suci
    persahabatan...

    kerana keunikan
    kita semua bersatu
    menghadapi susah senang bersama
    ukhwah kita...

    kerana keunikan
    kita semua akan terpisah
    teruskan perjalanan dalam kehidupan
    realiti...

    kerana keunikan
    kita semua saling mengingati
    kerana persahabatan
    abadi...

    ReplyDelete
  5. ia datang dan pergi.
    dan takkan kembali.
    1 april 2009.
    sekali seuur hidup.
    maka, jgn disiakan setiap hari yang datang.

    ReplyDelete
  6. motip picture***..cam kenal..kat KAL ek..ooo..sana2 dengan anis la ni..yang dtg dulu tu..oooooooooooo..

    ReplyDelete
  7. motif??ehehe...mcm penah dengar ayat tue...mmg kat KAL ritu...

    ReplyDelete
  8. salam..
    Jangan Lepaskan Peluang yang Ada..

    ReplyDelete

Post a Comment

Sebarang komen amatlah dihargai.

Hebat!

Search

Popular Posts

Raya yang laju dan menderu....

Sawang yang terkumpul di blog ni semakin membimbangkan.  Terdapat banyak pos…

Upacara mengejar ayam menggunakan teknologi 'dron'

Kalau dah namanya ayam kampung, memang sukar untuk kita bermesra ataupun mendek…

Pertahankan keamanan yang kita ada!

Kisah kematian dua beranak ketika cuba merentas sempadan Mexico - Amerika Sya…

Maksud sebenar “belajar pandai-pandai supaya hidup senang”

Sejak kecil, kita kerap kali dipesan oleh mak bapa tentang kepentingan untuk be…