Wednesday, April 1, 2009

Peluang pertama & terakhir..


Dah masuk bulan April...

Kalau orang yang selalu suka tengok matahari terbenam, ingatlah bahawa nikmat siang & malam yang telah diberikan pada kita tue hanya sekali seumur hidup untuk kita nikmati. Contohnya, kalau hari ini 1 april 2009... Inilah kali pertama dan kali terakhir untuk kita jmpa 1 April 2009 dalam hidup kita...

Oleh itu, aku nak pesan kat diri aku untuk lebih mensyukuri nikmat yang setiap hari Allah berikan kat aku... Sebabnya kalo aku nak senaraikan nikmat yang aku dapat ni xabes...Nikmat dapat tidur, dapat makan, dapat bernafas, dapat keluarga, dapat kawan2 dan macam2 lagi yang aku dapat percuma..

Dengan nikmat bulan April yang Allah bagi aku peluang untuk menemuinya.. Aku harapkan peluang yang pertama dan terakhir ni aku dapat gunakan dengan baik untuk memastikan segala kerja yang perlu dibereskan dapat disiapkan dengan segera & berkualiti...

Insyaallah...

9 comments

iyer betul tue....keunikan manusia pun boleh diubah dengan faktor2 tertentu...tp 'peluang pertama&terakhir..' tak boleh diubah2 dah....1 April 09 akan berlalu dan takkan kembali lagi.....ijazah sarjana muda yg kita ambil skarang pun takkan diulang kembali....teruskan perjuangan kita sebagai pelajar,anak,abang,kawan,sahabat,manusia dengan sebaikknya....wokay...love u all...

manusia adalah unuk!

manusia adalah unik...

bukan unuk..wahaha

ala tersalah eja sb taip cpt2.....huhuhuhu....

kerana keunikan
kita semua bertemu
terjalin suatu ikatan suci
persahabatan...

kerana keunikan
kita semua bersatu
menghadapi susah senang bersama
ukhwah kita...

kerana keunikan
kita semua akan terpisah
teruskan perjalanan dalam kehidupan
realiti...

kerana keunikan
kita semua saling mengingati
kerana persahabatan
abadi...

ia datang dan pergi.
dan takkan kembali.
1 april 2009.
sekali seuur hidup.
maka, jgn disiakan setiap hari yang datang.

motip picture***..cam kenal..kat KAL ek..ooo..sana2 dengan anis la ni..yang dtg dulu tu..oooooooooooo..

motif??ehehe...mcm penah dengar ayat tue...mmg kat KAL ritu...

salam..
Jangan Lepaskan Peluang yang Ada..

Sebarang komen amatlah dihargai.