Debat Sembang Kopi Final! -- Penuh kontroversi..


Aku sempat la g jenguk debat sembang kopi piala MPP.. Satu konsep debat baru yang diperkenalkan dengan dimulakan di peringkat UMS.

Tahniah buat Diera, Razzaq & Lola kerana masuk final. Tahniah jugak buat team K.Laila, Jass, Abg Fairuz & Faridzul yang jugak masuk final..

Tahniah jugak buat Ketua Pengarah.. Cton...Bangga aku dapat jugak dia wat program yang aku anggapkan bersejarah nie.. Walaupun xberapa ramai yang hadir dalam pertandinga akhir kali ni, tapi, kejayaan untuk meletakkan asas program ni wajar untuk dipuji.

Sori aku xdapat tgk sampai keputusan.Aku pon menumpang orang ja untuk p sana. Jadi kena la ikut timing orang yg aku tumpang.ehe...

Anyway, sedikit kontroversi yang berlaku selepas pertandingan berlangsung ialah ucapan dari VIP masa malam tue yang menimbulkan kontroversi. Pada pendapat aku, ucapan yang memberikan komen mengenai pakaian yang dikenakan oleh Pengerusi pada pertandingan itu adalah satu yang tidak munasabah. Kerana, watak yang dipegang oleh Pengerusi semasa pertandingan akhir berlangsung adalah sebagai watak Pak Aji. So, dia kena la berpakaian seperti Pak Aji tauke warung kopi.

Memang tak patut langsung apabila keadaan ini dikaitkan pulak dengan kononnya pengerusi masa tu merupakan penyokong pembangkang.Hurm... Xsalah aku, berserban tue satu sunnah Nabi Muhammad SAW... Kenapa mesti dihalang pengamalan sunnah nabi malah dikaitkan pulak dengan penyokong anti kerajaan.

Maleh nak cakap banyak lagi... Just nak biarkan kita semua fikirkan sendiri kesan & akibatnya...

*terlajak perahu boleh diundur..Terlajak kata habisla....wahaha
Pendapat
April 10, 2009
1

Comments

  1. Berkata benarlah kamu walaupun pahit. Tahniah Paka Aji atas keberanian. Bukan macam budak-budak UM_ _ yang penakut. Alhamdulillah, Bukit Gantang menang!

    ReplyDelete

Post a Comment

Sebarang komen amatlah dihargai.

NCIGNOW2

Search

Popular Posts

Pengalaman di Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM)

Kata kunci Universiti Pertahanan Nasional Malaysia, UPNM selama ini hanya menda…

3 pengalaman pelik jadi bapa di tahun 2020

Tahun 2020 melengkapkan kehidupan aku sebagai bapak selama lebih empat tahun. D…

Selain kawalan kendiri, seksaan kendiri juga perlu diberi perhatian

Hidup kita perlukan disiplin. Melalui disiplin segala laluan hidup biasanya aka…

Jaga sempadan negara bukan time COVID-19 semata-mata

Perkembangan daripada Op Benteng bakal menjadi bualan hangat sebaik saja PKPP (…

Upacara mengejar ayam menggunakan teknologi 'dron'

Kalau dah namanya ayam kampung, memang sukar untuk kita bermesra ataupun mendek…

Hebat!