Debat Sembang Kopi Final! -- Penuh kontroversi..


Aku sempat la g jenguk debat sembang kopi piala MPP.. Satu konsep debat baru yang diperkenalkan dengan dimulakan di peringkat UMS.

Tahniah buat Diera, Razzaq & Lola kerana masuk final. Tahniah jugak buat team K.Laila, Jass, Abg Fairuz & Faridzul yang jugak masuk final..

Tahniah jugak buat Ketua Pengarah.. Cton...Bangga aku dapat jugak dia wat program yang aku anggapkan bersejarah nie.. Walaupun xberapa ramai yang hadir dalam pertandinga akhir kali ni, tapi, kejayaan untuk meletakkan asas program ni wajar untuk dipuji.

Sori aku xdapat tgk sampai keputusan.Aku pon menumpang orang ja untuk p sana. Jadi kena la ikut timing orang yg aku tumpang.ehe...

Anyway, sedikit kontroversi yang berlaku selepas pertandingan berlangsung ialah ucapan dari VIP masa malam tue yang menimbulkan kontroversi. Pada pendapat aku, ucapan yang memberikan komen mengenai pakaian yang dikenakan oleh Pengerusi pada pertandingan itu adalah satu yang tidak munasabah. Kerana, watak yang dipegang oleh Pengerusi semasa pertandingan akhir berlangsung adalah sebagai watak Pak Aji. So, dia kena la berpakaian seperti Pak Aji tauke warung kopi.

Memang tak patut langsung apabila keadaan ini dikaitkan pulak dengan kononnya pengerusi masa tu merupakan penyokong pembangkang.Hurm... Xsalah aku, berserban tue satu sunnah Nabi Muhammad SAW... Kenapa mesti dihalang pengamalan sunnah nabi malah dikaitkan pulak dengan penyokong anti kerajaan.

Maleh nak cakap banyak lagi... Just nak biarkan kita semua fikirkan sendiri kesan & akibatnya...

*terlajak perahu boleh diundur..Terlajak kata habisla....wahaha
Pendapat
April 10, 2009
1

Comments

  1. Berkata benarlah kamu walaupun pahit. Tahniah Paka Aji atas keberanian. Bukan macam budak-budak UM_ _ yang penakut. Alhamdulillah, Bukit Gantang menang!

    ReplyDelete

Post a Comment

Sebarang komen amatlah dihargai.

Search

Popular Posts

Upacara mengejar ayam menggunakan teknologi 'dron'

Kalau dah namanya ayam kampung, memang sukar untuk kita bermesra ataupun mendek…

Raya yang laju dan menderu....

Sawang yang terkumpul di blog ni semakin membimbangkan.  Terdapat banyak pos…

Di mana kepentingan Sidang Kemuncak Copenhagen 2009?

Semalam tamatnya Sidang Kemuncak Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) diCopenhagen, Den…

Maksud sebenar “belajar pandai-pandai supaya hidup senang”

Sejak kecil, kita kerap kali dipesan oleh mak bapa tentang kepentingan untuk be…

Rasis / Racist: Apa, Siapa dan Banyak mana?

Isu perkauman kini semkin hari semakin panas. Bila mana yang Melayu nak pertaha…