Debat Sembang Kopi Final! -- Penuh kontroversi..


Aku sempat la g jenguk debat sembang kopi piala MPP.. Satu konsep debat baru yang diperkenalkan dengan dimulakan di peringkat UMS.

Tahniah buat Diera, Razzaq & Lola kerana masuk final. Tahniah jugak buat team K.Laila, Jass, Abg Fairuz & Faridzul yang jugak masuk final..

Tahniah jugak buat Ketua Pengarah.. Cton...Bangga aku dapat jugak dia wat program yang aku anggapkan bersejarah nie.. Walaupun xberapa ramai yang hadir dalam pertandinga akhir kali ni, tapi, kejayaan untuk meletakkan asas program ni wajar untuk dipuji.

Sori aku xdapat tgk sampai keputusan.Aku pon menumpang orang ja untuk p sana. Jadi kena la ikut timing orang yg aku tumpang.ehe...

Anyway, sedikit kontroversi yang berlaku selepas pertandingan berlangsung ialah ucapan dari VIP masa malam tue yang menimbulkan kontroversi. Pada pendapat aku, ucapan yang memberikan komen mengenai pakaian yang dikenakan oleh Pengerusi pada pertandingan itu adalah satu yang tidak munasabah. Kerana, watak yang dipegang oleh Pengerusi semasa pertandingan akhir berlangsung adalah sebagai watak Pak Aji. So, dia kena la berpakaian seperti Pak Aji tauke warung kopi.

Memang tak patut langsung apabila keadaan ini dikaitkan pulak dengan kononnya pengerusi masa tu merupakan penyokong pembangkang.Hurm... Xsalah aku, berserban tue satu sunnah Nabi Muhammad SAW... Kenapa mesti dihalang pengamalan sunnah nabi malah dikaitkan pulak dengan penyokong anti kerajaan.

Maleh nak cakap banyak lagi... Just nak biarkan kita semua fikirkan sendiri kesan & akibatnya...

*terlajak perahu boleh diundur..Terlajak kata habisla....wahaha
Pendapat
April 10, 2009
1

Comments

  1. Berkata benarlah kamu walaupun pahit. Tahniah Paka Aji atas keberanian. Bukan macam budak-budak UM_ _ yang penakut. Alhamdulillah, Bukit Gantang menang!

    ReplyDelete

Post a Comment

Sebarang komen amatlah dihargai.

Search

Popular Posts

Pertahankan keamanan yang kita ada!

Kisah kematian dua beranak ketika cuba merentas sempadan Mexico - Amerika Sya…

Upacara mengejar ayam menggunakan teknologi 'dron'

Kalau dah namanya ayam kampung, memang sukar untuk kita bermesra ataupun mendek…

Pernah try boba versi mamak Penang?

Ini cerita best masa kami balik Penang baru-baru ni. Aku saja la pi jumpa…

Pentingnya ambil tahu hal jiran...

Kejadian kehilangan kanak-kanak semakin hari semakin menjadi-jadi. Ia menjadi…

Kalau takda pasukan, kita gerak dulu !

Saya masih ingat kali pertama berjumpa dengan manusia penuh…

Hebat!