Saturday, January 31, 2009

Aku benci Emosi Wanita!!!

"Wanita hiasan dunia, seindah wanita adalah wanita solehah"

"Aku wanita..Aku kaum Hawa... Yang memang rapuh hatinya.."

Macam tue la lagu yang agak selalu aku dengar berkaitan wanita. Ada wanita yang cantik, kurang cantik, yang kurus, yang mantap, yang gemuk dan juga yang sedikit berisi. Macam-macam ada. Bergantung pada jenis pandangan yang seorang lelaki lontarkan pada wanita tersebut. Ada saja pendapat yang akan diutarakan.

Aku selalu berjumpa dengan pelbagai jenis wanita. Biasanya aku x pentingkan sangat dengan penampilan fizikal seseorang tue. Tapi biasa aku akan mudah untuk mendekati seseorang tue dengan mendengar cara percakapan, tahap kesopanan & yang paling aku tengok, macam mana seorang wanita tue menguruskan emosi dalam diri dia.

Ada sorang wanita ni aku sangat tak suka dengan dia akibat daripada emosi yang btul2 dia xdapat kawal. Sentiasa beremosi biarpun dengan perkara yang kecil. Sangat pelik. Tapi, bila aku cakap dengan rakan wanita dia yang lain, "biasa la..pompuan...bukan senang nak jangka..." asyik jawapan ni saja yang aku terima.

Dah la tue, satu, mungkin muka dia agak boleh tahan la cantik. Mungkin jugak dengan kecantikan yang dia ada agaknya dia ni perasan la kot dengan nikmat kecantikan yang dia ada. Sehinggakan mungkin dia beranggapan kekuatan kecantikan yang dia ada tue boleh menyebabkan ramai lelaki yang akan "lekat" dengan dia biarpun dia sentiasa beremosi. Mungkin itulah falsafah pemikiran yang digunapakai dalam hidup wanita nie..

Tetapi, kalo sekali-skala beremosi tue aku xkisah.. Pasal aku paham bahawa wanita akan ada satu tempoh dalam sebulan yang menyebabkan hormon wanita dia xstabil yang menyebabkan gangguan pada emosi dia. Itu boleh diterima pasal tue memang dah menjadi keperluan wanita.

Apa yang penting, nak beremosi jangan la diamalkan selalu sebab sangat menyebabkan lelaki benci kepada wanita.

"Sayangi diri, hiasi peribadi.."Ini pesan mak aku yang aku nak kongsikan untuk pembaca semua.

7 comments

i tahu siapakah gerangan wanita yg u sgt menyampah n x suka tu :) i pon selalu tahan je dgn perangai dia..haih~~

Jangan membenci emosi wanita kerana anda x mungkin lari dari mereka..cuba memahaminya untuk mengharungi keindahan sebuah kehidupan..

cuba baca buku 'why Mars & Venus Collide' by John Grey..

Improve your relationships by understanding how men and women cope differently with stress..


ceria selalu..

Alala...ya..u tau ka???xpa...abaikan dia...yg penting wanita beremosi jarang disukai lelaki...ehehe

Cik NHS, memang xleh lari dari wanita kalo nak hidup nie...Namun, emosi ni satu perkara yang boleh dikawal..Kebergantungan emosi terhadap disiplin diri amat tinggi. Justeru itu, kalo seseorang xdapat kawal emosi dia, bermakna dia susah untuk disiplinkan diri dia. Apa lagi kalo nak bercakap hal perhubungan...huu....Biarkan dia...hahaha...

huhu...salam...telusnya luahan...tp ada benarnya...

saya pun emosi gak.. tp xperasan cantik...hihihihiii

Sebarang komen amatlah dihargai.