Bahagia atau derita?

Di pagi yang hujan itu
Datang SMS yang indah
SMS rinkas tapi padat dengan makna
Hanya kau yang mampu
Menjadikanku tersenyum di kala duka

Namun..
Kesibukan menyusahkanku..
Sukar untuk berkata apa-apa.
Bukan kerana sibuk,
tapi kerna lidah terkelu, hati terkedu.

Biarlah ia pergi...
Biarkan...
Namun aku tetap bahagia..
Kerana aku masih menang...
Menang zahir..
Menang batin...
Segalanya berjaya dibuktikan..

Akhirnya.
Aku kian matang...
Matang dengan pengalaman yang kaut..
Dek kebahagiaan yang hanya sementara...

Maka..
Cabaran bermula...
Mula dengan kehidupan yang sebenar..
perlukan seorang teman menemaniku?
Hanya Tuhan yang mampu memberikan jawapan...
Bahagia atau derita?
Hanya Dia yang maha mengetahui..
Karya
October 29, 2008
7

Comments

  1. HILAL JIWANNNNNNNNNG!

    kalah A Samad Said.
    hehe

    tak la...

    neways...
    APACAM NI!!!

    sabtu ni dah 1 NOVEMBER 2008.
    hajat sampai ke takkkk?

    ReplyDelete
  2. aiseh...
    hilal la jugak...
    hang mmg power..
    huhuhu

    ReplyDelete
  3. sejak bila pandai karang puisi ni??? pelik ni...

    ReplyDelete
  4. Mcm ada masalah jak adik abang ni. Ada masa kongsi dgn abag. Dah lama tak jumpa. Abg rasa kita kena bt juga mesyuarat Alumni MPP dgn segera. Tak sempurna hidup abg tanpa gerak kerja MPP.

    ReplyDelete
  5. Saya pernah berdoa kepada Allah SWT supaya membantu saya untuk tidak mati tanpa meninggalkan sebarang buku! Buku adalah ‘tinggalan’ paling penting untuk memastikan kita tidak mati selepas mati. Bahan bekalan untuk membantu manusia hidup, biar pun setelah kita mati. Justeru hiduplah kita jika demikian halnya, biar pun selepas tubuh hancur dimamah bumi.

    Setiap yang menulis di blog, harus menanam cita-cita ini. Asas utamanya ialah terus mengasah isi, namun disampaikan dengan bahasa yang baik. Sebuah tulisan yang dijaga bahasanya, akan kekal segar di sepanjang zaman. Tulisan yang ditulis sesuka hati, akan menjadi bahan ketawa penulisnya sendiri, sebelum pembacanya suatu hari nanti.

    ReplyDelete
  6. assalamualaikum...
    Hilal sihat?
    lama tak jumpa?
    dah jumpa ke seseorang tu/
    kalau blum aku leh tolong carikan!!!

    ReplyDelete
  7. aku hanya melihat sambil melayan rasa rindu di rumah...hoho....

    ReplyDelete

Post a Comment

Sebarang komen amatlah dihargai.

Search

Popular Posts

Upacara mengejar ayam menggunakan teknologi 'dron'

Kalau dah namanya ayam kampung, memang sukar untuk kita bermesra ataupun mendek…

Raya yang laju dan menderu....

Sawang yang terkumpul di blog ni semakin membimbangkan.  Terdapat banyak pos…

Di mana kepentingan Sidang Kemuncak Copenhagen 2009?

Semalam tamatnya Sidang Kemuncak Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) diCopenhagen, Den…

Maksud sebenar “belajar pandai-pandai supaya hidup senang”

Sejak kecil, kita kerap kali dipesan oleh mak bapa tentang kepentingan untuk be…

Rasis / Racist: Apa, Siapa dan Banyak mana?

Isu perkauman kini semkin hari semakin panas. Bila mana yang Melayu nak pertaha…