Sakit perut yang menyeksakan..

Hari Jumaat yang lalu, 18 Julai 2008. Aku mengalami sakit perut yang dah tahap xleh gi klas...Memang kejam rasanya kesakitan yang aku rasa time tu.. nasib la aku g klinik dengan Phad lepas solat Jumaat. Aku pi Permai Polyclinic untuk emndapatkan pengesahan sebab musabab kesakitan yang aku alami skang nie..

Setelah diperiksa oleh Doktor, aku disahkan mengalami gastrik. Xtau la di tahap mana. Tapi bila doktor tekan2 perut aku terasa macam perit gak..mmg sakit.. xpenah aku rasa sesakit ini selama hidup di dunia.

Akhirnya doktor bagi aku 3 jenis ubat untuk dimakan. 1st, ubat minum, dah tu ubat Cimetidin 200mg, dan juga ubat histac 150mg... Stakat ni alhamdulillah sihat. doktor mintak aku berpantang makan ayam & daging untuk sepanjang tempoh makan ubat nie..

Sekian...

5 comments:

  1. ala..ciannya dia...

    cimetidine tue ubat gastrik biasa..bertujuan untuk membuang angin..(gascoal). tp utk sesetengah pesakit..ubat itu tidak berkesan...

    ubat histac?ranitidine ke? histac tue macam jenama ubat x silap..nama ubat dia maybe line..tp yg tertulis di pembalut ubat tue mmg histac...

    yg penting Lal amalkan minum soya setiap pg. Dr kata..soya bagus untk gastrik..

    skrg dah rasa apa itu gastrik kan? jgn sampai kena chronic gastric sudah la... itu lg besar cubaan nye.. mcm yg tertulis kat article i ...9 july..

    semua kesakitan itu, ujian tuhan utk kt..mungkin utk mengingatkan kita padaNya..

    ReplyDelete
  2. laa....gastrik plak?bz pun bz jgk,mkn kna jg tau...huhuhu...sy pun pngidap gastrik jgk..tp xpernah jumpa dktr..lntk la,smpai msa if Tuhan mau cbut nyawa redha jak...skit mcm tu dah biasa bg sy...minum antasid bdozen jak...huhu..hmmm...mnurut kjian,stiap org mest ada gastrik ddunia ni....

    ReplyDelete
  3. histac 150 tu ble gugur anak ke?

    ReplyDelete
  4. Saya.. Juga gastric memang berbisa... Tpi sya amal minum histac...

    ReplyDelete
  5. Saya.. Juga gastric memang berbisa... Tpi sya amal minum histac...

    ReplyDelete

Sebarang komen amatlah dihargai.